Tarp rinkodaros ekspertu! Ši intensyvi ir dinamiška programa suteiks žinių ir įgūdžių, reikalingų tavo karjerai. Išmoksi parengti rinkodaros strategiją nuo rinkos analizės bei pozicionavimo, iki efektyvaus rinkodaros plano. Sužinosi, kaip matuoti rinkodaros efektyvumą ir atsiperkamumą, susipažinsi su rinkodaros vadybos strategijų analize ir jų integracija organizacijoje. Mokytis dar įdomiau, kai tau dėsto akademikai-praktikai iš viso pasaulio.
„Programa suteikia išskirtinę mokymosi patirtį. Studentai gauna tvirtus rinkodaros pamatus, kurie jiems leidžia mokytis ir taikyti šiuolaikinių rinkodaros metodus bei geriau suprasti vartotoją.
Tik ši programa turi vienintelį Lietuvoje Harvardo universiteto turiniu grįstą kursą.”
Lineta Ramonienė
ISM Tarptautinės rinkodaros ir vadybos programos direktorė
vidutiniškai didesnis atlyginimas metai po studijų nei baigusių kitus LT universitetus
Vyriausybės strateginės analizės centro duomenys, ekonomikos, finansų, verslo ir vadybos krypčių studijos, 2015-2018 m.
vidutinis absolventų atlyginimas „į rankas“ 2 m. po studijų baigimo
ISM absolventų apklausa, 2019 m.
absolventų rekomenduotų studijas draugams ar šeimos nariams
absolventų dirba pagal specialybę
dėstytojų iš užsienio
turi savo verslą
„Studijos ISM universitete man padėjo įstoti į Baltijos – Amerikos laisvės fondo (BAFF) programą. Taip savo karjerą pradėjau Niujorke. Kitaip tariant, ISM universitetas davė man raktą ir parodė, kur yra durys. Tuomet pats rinkausi, ar tas duris atidaryti, ar likti viduje ir tenkintis ribota panorama per langą.“
Rokas Mackevičius
Verslo plėtros vadovas M&M Trade Lt, LTD
ISM universiteto alumnis
„Įdomios ir profesionalios Ekonomikos bakalauro studijos, motyvuojantys dėstytojai – savo srities profesionalai, paskatino mane magistrantūros studijose pasirinkti Marketingo kryptį. Visų studijų metu lydėjusi didžiausia pagarba studentui, mano nuomone, yra tai, kas šį universitetą paverčia tokiu unikaliu. Studijos ISM universitete tapo mano karjeros raktu, kuris atrakino daugelio įmonių ir įstaigų duris.“
Ieva Navikaitė
Rinkodaros ir komunikacijos vadovė „Bentley Vilnius“ ir „Maserati Vilnius“
„ISM magistrantūros studijos – fenomenali patirtis. ISM yra prestižinis universitetas, kuriame dėsto sumanūs ir kruopštūs profesoriai. Įgūdžiai, kuriuos aš įsigijau, nutiesė kelią mano daktaro laipsniui.“
Dr. Laura Ufuoma Dumuje
prev next
Priėmimas į studijas jau prasidėjo! Registruokis konsultacijai
Šios programos absolventai dirba
Didžiausių Lietuvoje veikiančių užsienio kapitalo įmonių vadovai pagal suteikiamo išsilavinimo kokybę geriausiai vertina ISM Vadybos ir ekonomikos universitetą
2019 m. IV ketvirčio Lietuvos investuotojų pasitikėjimo indekso tyrimas
„ISM studentai mums puikiai pažįstami – BITĖJE ne vienas sėkmingai tęsia karjerą po praktikos, taip pat dalis BITĖS vadovų yra baigę ar šiuo metu mokosi vienoje iš daugelio ISM studijų programų. Vertiname studijų kokybę ir kad daugelis čia dirbančių dėstytojų – patyrę praktikai. Tai lemia, kad studentas jau ateina su gilesniu suvokimu kaip veikia verslas.“
Pranas Kuisys
„Bitė Lietuva“ Vykdomasis direktorius
„Veržlioje ir nuolat besimokančioje „Versli Lietuva” komadoje turime ne vieną ISM alumną tiek verslumo ir eksporto skatinimo, tiek startuolių ekosistemos stiprinimo stityse. Kviesdami prisijungti prie „Verslios Lietuvos” sakome, kad jeigu trūks specifinių žinių – išmokysime, tačiau drąsą turi atsinešti, išmintį turi būti sukaupęs, o pasiaukojimą dirbti Lietuvai reikia turėti savo širdyje. Nekantraujame susipažinti ir dirbi su nauja ISM talentų karta!”.
Valdonė Ugianskienė
„Versli Lietuva“ personalo vadovė
„Moody’s“ organizacijoje tikime, kad kultūra, kurioje vyrauja dalijimasis žiniomis ir patirtimis, padeda i mums siekti savo tikslo – padėti žmonėms priimti geresnius sprendimus. Mes didžiuojamės, kad esame įvairialypė komanda ir investavimą į bendruomenes, kuriose dirbame, laikome svarbiu prioritetu. Čia įdedame daug pastangų. Ir tikrai ne vien genami ambicijų pritraukti ir išlaikyti geriausius talentus ateityje. Bendradarbiaudami su ISM esame pasiryžę padėti jauniems lyderiams atskleisti visą savo potencialą.“
Mariano Andrade Gonzalez
„Moody’s” padalinio Lietuvoje vadovas
„ISM studentus ir absolventus vertiname ne tik mes, bet ir mūsų klientai. Svarbios yra ir kompetencijos, ir asmeninės savybės. Verslo pagrindų supratimas, pozityvus požiūris, puiki anglų kalba, sugebėjimas spręsti skirtingas situacijas yra svarbiausi dalykai, kuriais dažniausiai pasižymi ISM studentai ir absolventai“
Andrius Francas
„Alliance for Recruitment“ Partneris
„Vertiname ISM studentų ir absolventų profesinį paruošimą ir universalumą – jų turimos žinios yra aktualios, grįstos naujausiomis tarptautinėmis praktikomis ir lengvai pritaikomos realioms verslo problemoms spręsti. Džiaugiamės, kad pritraukiame energingus žmones, kurių noras tobulėti ir siekti geriausių rezultatų leidžia įgyvendinti ambicingiausias verslo idėjas.“
Monika Statulevičienė
„Ignitis grupės“ Darbdavio įvaizdžio ir talentų pritraukimo vadovė
„Iniciatyvumas, kritinis mąstymas ir gebėjimas prisitaikyti greitai kintančioje aplinkoje – šios savybės mūsų organizacijoje yra būtinos, manau, tokias ir įgyja visi ISM studijuojantys žmonės.“
Vaidotas Misevičius
„Lietuvos geležinkelių“ Talentų valdymo skyriaus vadovas, ISM alumnas
„ISM studentai turi reikiamas savybes: moka analizuoti problemas, aiškiai dėsto mintis, moka dirbti su skaičiais, greitai mokosi, gerai bendrauja, yra proaktyvūs, nebijo atsakomybės. Turime ne vieną pavyzdį, kaip ISM studentas per savo karjerą „Civittoje“ nuo jauno analitiko tampa patyrusiu ekspertu, kurio analizes ir patarimus vertina įmonių ir organizacijų vadovybės.“
Justė Pačkauskaitė
„Civitta“ Vadovaujanti partnerė
„ISM studentai ir absolventai turi savo ypatybių ir išskirtinumų: jie drąsūs, pasitikintys, aktyvūs, atviri ir įvairiapusiški. Pasižymi erudicija ir žingeidumu. Jei ieškote darbuotojų, iš kurių tikitės ne tik elementaraus užduočių vykdymo, bet kūrybiškumo ir kompleksinio problemų sprendimo, nebijote inovacijų ir netradicinio požiūrio – jums turėtų būti pakeliui su ISM studentais ir absolventais.“
Rita Karavaitienė
„CV-Online“ Marketingo vadovė
„Jau keletą metų, ypač nuolat kintančioje verslo aplinkoje visame pasaulyje, mes ieškome darbuotojų, turinčių stiprias asmenines kompetencijas tokias kaip lankstumas, kūrybiškumas, gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių ir lyderystė. Noras mokytis ir emocinis intelektas yra raktas į sėkmingą karjerą tiek SEB banke, tiek ir kitose organizacijose.“
Morta Grigaliūnaitė
„SEB banko“ Baltijos šalių talentų pritraukimo partnerė
„EY į savo komandą priima žmones, kurie yra smalsūs, gebantys dirbti komandoje ir įkvėpti kitus, turi tikslų, sugeba mąstyti plačiai bei susitelkti į detales, noriai ir drąsiai inicijuoja pokyčius. Per daugelį metų, bendradarbiaujant su ISM matome, kad ISM studentai pasižymi šiomis ir daugeliu kitų asmeninių savybių, kurios ugdomos šiame universitete per užsiėmimus, paskaitas ir įvairias papildomas studentams suteikiamas veiklas. Prisijungę prie EY, tokie studentai / absolventai labai greitai tobulėja, kyla karjeros laiptais bei tampa sėkmingi ir vertinami specialistai, vadovai, lyderiai“
Rasvydė Gustaitė
„EY“ Atrankų vadovė Lietuvoje
Bendra informacija
Mokymosi trukmė
1,5 metų + magistro darbas
Paskaitų laikas
Darbo dienomis 17:45 – 21:00 val
Mokymosi kalba
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis
Verslo vadybos magistras
Išskirtinė galimybė – dvigubo diplomo programa prestižiniuose Europos verslo universitetuose
1 metai
Paskaitos
Mokykitės Prancūzijoje, Norvegijoje, Olandijoje arba Švedijoje
Universitetai – partneriai
Rodyti daugiau Rodyti mažiau
Programos kodas
GRAV022
Kreditai
6
Dalyko aprašas: GRAV022 Prekės ženklų valdymas
Course Description
The study of brand management is considered a crucial area in marketing and business curriculum as brands are one of the most valuable assets a company can have in today’s highly competitive marketplace. An understanding of the psychological aspects of consumers’ awareness, preference, and loyalty to brands is vital in developing long-term company growth. The course aims to develop the necessary knowledge and skills needed to prepare the managers to create an enduring advantage for their products in a competitive marketplace. It deals with important issues both at the individual product and the firm level and is designed both for those anticipating careers in brand and product management as well as for those with an interest in marketing management or general management. Particular emphasis is placed on hands-on experience of analyzing, assessing and managing brands.
Learning Outcomes
During this course, you will:
Dėstytojai
GRAV010
Dalyko aprašas: GRAV010 Tarptautinė vartotojų elgsena
The course builds on basic consumer behaviour courses and discusses specificities of consumer behaviour in international context. Beside more general overview of the consumer behaviour in different cultures, the course will focus on topics that
are critical for understanding consumer behaviour in international context, such are: global consumer segmentation, consumer cosmopolitanism, consumer ethnocentrism etc. It will be discussed how culture influences consumers and what can companies do to achieve better understanding of their customers in international context.
GRAV007
Dalyko aprašas: GRAV007 Daugiamatė statistika
Multivariate statistics encompass fundamentals behind quantitative data analysis, which is widely applied in data-driven decision making, marketing research and consumer behaviour studies. It is virtually impossible to succeed in the business world in the age of big data without a working knowledge of basic data analysis approaches and statistical software. The aim of the course is to introduce a variety of standard statistical methods used to analyse multivariate data, emphasizing the implementation and interpretations of these methods. The course covers the design of a research project, the choice of suitable multivariate methods, the testing of the fundamental assumptions underlying various methods, the application and evaluation of multivariate methods and interpretation of the results. Practical examples, having a real-world relevance, will be provided and participants involved with hands-on experience of data analysis using SPSS and R/radiant as the main tools. Students will be advised to study relevant chapters from textbook and read articles in academic journals.
GRAV030
Dalyko aprašas: GRAV030 Rinkodara socialinėje erdvėje
The course builds on focal marketing courses and discusses digital strategies and tactics from a brand perspective. Beside more general overview of the digital marketing and social media phenomena, the course will focus on topics which are critical in leveraging the power of social media, such are: content management, development of social media presence, mobile marketing and viral marketing. It will be discussed how power has been shifted from brands to consumers, how to engage consumers through social media, and what is the interplay between social media and other digital marketing activities.
GRAV025
Dalyko aprašas: GRAV025 Naujo produkto vystymas ir paslaugų inovacija
The course deals with two main processes: innovating the business model and innovating products and services. In the first part of the course we will focus on business model innovation. To do that we will rely on the business model “Canvas” as developed by Alexander Osterwalder & Yves Pigneur (Business Model Generation, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey). In parallel to frontal lessons, students will work in groups with the aim of analyzing and improving the business models of three (real) firms/start-ups participating to the course. In the second part we will focus on the process of new product development (NPD) and deepen the stage-gate approach. Examples related to real firms (small firms and multinationals) will be provided. The course is based on a mix of class discussions, frontal lectures, case-study discussions and experimentation. A willingness to work in group and to interact in class is a necessary prerequisite to successfully complete the course.
GRAV020
Dalyko aprašas: GRAV020 Paslaugų rinkodara
Due to the recent silent revolution of “tertiarisation,” the service sector now accounts for almost two-thirds of GDP globally and is also the fastest growing sector worldwide. Odds are when somebody graduates there will be two to three times more jobs in service-oriented businesses than in goods based businesses. Indeed, all manufacturers today offer a number of services to their customers. As services are inherently relational, there are always relationships between a service organization and its customers. The key issue is whether a firm uses these relationships properly in the way it manages customers or not.
This course aims to provide an in-depth understanding of how services are marketed, with emphasis on the significant difference between marketing of services and marketing of products. The attraction, retention and building of strong customer relationships through quality service and services are at the heart of the course content. The focus will be on internationalisation of services in world-class organisations rather than on a particular country or culture.
1 semestras
2 semestras
2 metai
GRAV032
Dalyko aprašas: GRAV032 Tyrimo projektas
This course guides students to prepare for their thesis writing process by surveying various topics in the field of International Marketing. The three main foci are: literature review, research methodology, and hypotheses. First, by systematically highlighting the differences between the annotated bibliography and the literature review, we emphasize the link between the existing literature and the research questions at hand. Second, by skimming through the preliminary data, we check the data availability and the feasibility of the chosen research method. Third, by articulating the hypotheses, we evaluate the proposed research design. The course lasts throughout the semester and concludes with the written Research Proposal and its defence.
GRAV001
Dalyko aprašas: GRAV001 Tyrimų metodologija
An activity course involving practical experience in planning a research project, designing questionnaires, sampling, interpreting results and preparing a research report. The course provides an introduction to research methods used in business and management. It covers qualitative and quantitative methods, using primary and secondary data. The course is designed to provide students a solid foundation for conducting their own research and for critically evaluating and reading prior academic research. The course presents the fundamentals of the research process. The knowledge and competencies acquired in the study process will enable students to make methodological decisions in designing and planning research. The overall goal of the course is to equip students with the skills necessary to perform research.
GRAV033
Dalyko aprašas: GRAV033 Integruota rinkodaros komunikacija
Annotation
Communication is a fundamental part of most marketplace transactions. In its purest form, price communicates the information necessary for a transaction. In most cases, however, marketers have to communicate more than just price in order to establish, sustain, and grow their business. So how does communication in the marketplace work? How can marketers succeed in nowaday’s increasingly digital and international communication environment? In order to address these important questions, this course aims to provide a deep understanding of marketing communication, both in terms of real-life application and as a field of scientific research.
Over the duration of the course, students will work in groups to develop a communication strategy for a real industry client. The lectures will provide inspiration for the group projects in two ways:
1) It discusses key theories and findings in communication planning and consumer psychology. These insights are applied in the communication strategy, but we will also pay close attention to theoretical and methodological challenges in these research areas.
2) We will meet guest speakers holding various key functions in marketing communication (e.g., on the agency side, the client side, the media side). These practitioners will provide insights into the daily business and the current challenges of marketing communication.
Course Aims and Objectives
This course aims to provide students with a systematic knowledge and understanding of the core concepts of integrated marketing communications.
GRAV034
Dalyko aprašas: GRAV034 Verslo socialinė atsakomybė ir tvarumas
The role of corporate responsibility and sustainability has gained momentum in the last decades. This advanced course focuses on a deeper understanding of the interaction between organizations, society, ethics, corporate responsibility and sustainability. The dominance of US based literature, has suggested the concept of Corporate Social Responsibility as the main doctrine. However, considering the historical, economic and political context – the situation in Europe is fundamentally different. Unlike in the United States, the question of philanthropy plays only a minor role in Europe. On the other hand, the question of social, legal, environmental, and economic responsibility – within the context of a welfare state – dominates daily business life. The course will therefore take a more holistic approach – and concentrate on the question of how Corporate Responsibility has to be handled in an international context. Moreover, alternative models aiming at a win-win situation of society and corporations will be present. Besides, a focus will be on stakeholder theories, as well as on the role of NGOs, consumer perception, and the government.
GRAV016
30
The Master’s Thesis is the culminating experience in graduate level education for Master degree candidates. It is an individual endeavour of analytical nature, which contains elements of originality and is performed in conformity with general requirements of academic papers and scholary projects. For the student, the Master’s thesis should be a learning activity that is stimulating and engenders a sense of pride and accomplishment.
The intent of the thesis is to provide an opportunity for Master’s degree candidates to refine, in some cases acquire, a range of skills at an appropriate level to do capable and competent research. A successful thesis is evidence that the candidate has acquired the minimum level of research skills required and can therefore be accredited a Master‘s degree. Skills required of thesis writers are those associated with research design, data collection, information management, analysis of data, synthesis of data with existing knowledge and critical evaluation of the writer’s own ideas and those presented in the literature reviewed. The thesis should be written in English, within a given period of time and comply with commonly accepted principles of academic ethics.
GRAV031
Dalyko aprašas: GRAV031 Vartotojo vertės analitika
Customer Value Analytics is about turning customer data into insights, into decisions, into business value. Overall, the course is designed to provide students with a foundation on how to measure and manage customer value to increase profitable growth – and how to raise company’s customer value accountability to a higher level. The relevance of any marketing organization depends on its ability to systematically manage customer value, and the best marketers aspire to make this happen. From a leadership vantage point, there’s a lot riding on marketing’s ability to make a shift from product orientation to market and customer value orientation, because reactive and purely tactical marketing doesn’t exercise much impact.
This course covers some of the key ideas for customer value analysis and analytics. The approach taken throughout the course hinges on three questions:
GRAV028
Dalyko aprašas: GRAV028 Tarptautinė vadyba II
This course is designed to facilitate a more “practical” understanding of strategic issues facing companies who manage (or intend to manage) their operations within as well as across national boundaries. The course focuses on the real challenges companies face in a ‘international management’ context. In general, these challenges pertain to identifying, evaluating, and making tradeoffs across international, national-, industry-, firm-, and personal- level contexts. Thus, this course will discuss strategy formulation- and implementation-related issues as well as generate solutions to companies’ international management dilemmas.
GRAV029
Dalyko aprašas: GRAV029 Rinkodaros tyrimų specifiniai klausimai
The course provides an understanding of how marketing research is practiced today. It gives the overview of different research methods and practices in marketing, presents the trends in the field such as neuromarketing research and usage of artificial intelligence in research. In the modern world data itself is no longer a competitive advantage, the main competitive advantage is what companies and businesses are doing with the data they already have or the data received while performing marketing research. The course will overview different research methods suitable for answering various marketing questions, e.g. what are the needs of my consumers, whether my brand stands out in competitive environment, how to enter the market with new brand or product, etc. The knowledge and skills acquired by the students during the course will allow to critically evaluate different possibilities of conducting the research and empower to design the needed study by themselves.
GRAV027
Dalyko aprašas: GRAV027 Konkurencingumo mikroekonomika
Course description
The course explores determinants of industrial competitiveness and successful economic development viewed from a bottom-up, microeconomic perspective. While sound macroeconomic policies and stable legal and political institutions create potential for industrial competitiveness, wealth is actually created at the microeconomic and firm levels. The sophistication and productivity of firms, the vitality of industrial clusters, and the quality of the business environment are the ultimate determinants of the productivity and innovation capacity of nations, regions and industries.
This course examines both advanced and developing economies and addresses competitiveness at multiple levels – nations, subnational units such as states or provinces, particular clusters, and neighboring countries. The course is concerned not only with government policy but also with the roles that firms, industry associations, universities, and other institutions play in competitiveness. In modern competition, each of these institutions has an important and evolving role in economic development.
The course explores not only theory and policy but also the organizational structures, institutional structures, and change processes required for sustained improvements in competitiveness
The Microeconomics of Competitiveness is a distinctive graduate course offered in cooperation with prof. M. Porter and a team of his colleagues at Harvard Business School (HBS). It is designed to be taught to second year MBA students at HBS and affiliates of the Institute for Strategy and Competitiveness at Harvard Business School (http://www.isc.hbs.edu/moc.htm).
Learning outcomes
GRAV012
Dalyko aprašas: GRAV012 Įmonės finansai II
This course introduces advanced applications in financial management that are geared to maximize firm value. Topics include valuation, investment techniques, estimation of cash flow, and various aspects of risk management. This course will go into details into some of the major corporate finance issues: financing and optimal capital structure, investments, considerations on becoming a publicly-traded company, company valuation methods most commonly used.
Visas temas programoje pristato patyręs tarptautinių dėstytojų kolektyvas, įgalinantis Jus suprasti ir sėkmingai vykdyti rinkodaros veiklas globaliame pasaulyje.
Studijų kaina
Semestro kaina
2475 €
Semestro kaina ISM aabsolventams
1733 €
Semestro kaina įmonių-mecenatų darbuotojams
2104 €
Semestro kaina su valstybės stipendija
999 €
Pasinaudok GPM mokesčio lengvata ir susigrąžink iki 990 eur per metus!
Pagalba finansuojant studijas
Valstybės studijų stipendija
Dengia iki 60% studijų kainos
ISM bakalauro studijų absolventams
30% nuolaida studijoms
Nuolaidos įmonių-mecenatų darbuotojams
15% nuolaida studijoms
Valstybinio studijų fondo paskola
Paskola lengvatinėmis sąlygomis – už studijas mokėk tik po baigimo.
GPM
Susigrąžink iki 20% nuo sumokėto studijų mokesčio
Programa „Accelerate“
Studijuok dabar, o mokėk, kai uždirbsi
Išankstinis priėmimas: ?
Šiuo metu vyksta priėmimas
:
Gabrielė Vaitkūnaitė
Coca Cola HBC Lietuva, Baltijos šalių alkoholinių gėrimų rinkodaros vadovė
*protected email*
Kitos magistrantūros studijų programos
Tapk geidžiamu finansų ekspertu. Išmok pritaikyti matematinės statistikos metodus ir ekonometrijos modelius įmonių finansų, finansinių rinkų ir institucijų analizei.
Pradėk vadovo karjerą ir pagilink vadybos žinias! Ši programa suteiks tau reikalingų žinių ir įgūdžių verslo strategijos vystymui, inovacijų valdymui bei komandos motyvavimui.
Elgsenos ekonomika (GRAE031)
Vystymosi ekonomika (GRAE029)
Tyrimų metodologija (GRAE001)
Tyrimo projektas (GRAE030)
Etika ir ekonomika (GRAE032)
Taikomieji vertinimo metodai (GRAE027)
Pinigų politika (GRAE012)
Tvarumo ekonomika (GRAE034)
Matematiniai finansai (GRAE017)
Makroekonomika II (GRAE007)
Magistro baigiamasis darbas (GRAE016)
Įmonės finansai II (GRAE019)
Finansų ekonometrija (GRAE018)
Finansinis tarpininkavimas ir rizikos valdymas (GRAE035)
Aktyvų įkainojimas (GRAE021)
Inovacijų projektų vadyba (GRAI024)
Inovacijų procesų valdymas (GRAI021)
Technologijų ir inovacijų vadyba (GRAI022)
Dirbtinio intelekto taikymas (GRAI019)
Inovacijų ir technologijų vadybos tiriamasis projektas (GRAI023)
Žmonės, organizacija ir inovacijos (GRAI020)
Magistro baigiamasis darbas (GRAI011)
Verslo strategija (GRAI012)
Verslo finansai (GRAI009)
Inovacijų ir technologijų vadybos seminaras (GRAI016)
Naujo produkto kūrimas (GRAI014)
Darnus naujų technologijų vystymas (GRAI018)
Tyrimo projektas (GRAV032)
Tyrimų metodologija (GRAV001)
Integruota rinkodaros komunikacija (GRAV033)
Verslo socialinė atsakomybė ir tvarumas (GRAV034)
Magistro baigiamasis darbas (GRAV016)
Vartotojo vertės analitika (GRAV031)
Tarptautinė vartotojų elgsena (GRAV010)
Tarptautinė vadyba II (GRAV028)
Rinkodaros tyrimų specifiniai klausimai (GRAV029)
Rinkodara socialinėje erdvėje (GRAV030)
Prekės ženklų valdymas (GRAV022)
Paslaugų rinkodara (GRAV020)
Naujo produkto vystymas ir paslaugų inovacija (GRAV025)
Konkurencingumo mikroekonomika (GRAV027)
Įmonės finansai II (GRAV012)