Pradėk vadovo karjerą greičiau! Nuo pirmų studijų dienų kaupsi savo patirtį, žinias ir įgūdžius, kurių reikia norint tapti vadovu. Tavęs lauks globalus verslo projektas, mentorystė iš aukščiausio lygio vadovų, asmeninis koučingas, vadovavimas mišrioms komandoms, mokomieji vizitai į tarptautines įmones. Baigęs šias studijas, būsi pasiruošęs užimti vadovaujamas pareigas bet kurioje industrijoje – nuo medicinos iki technologijų. Šią unikalią programą su tarptautiniais ekspertais kūrėme tokiems, kaip tu – ambicingiems, versliems ir veržliems. Nesvarbu, kokia tavo specialybė ar bakalauro diplomas, jeigu tavo svajonė būti geru vadovu – ši programa tau.
„Po 10 metų darbo tarptautiniu mastu grįžtu į Lietuvą tam, kad su būsimaisiais lyderiais galėčiau pasidalinti savo sukauptomis žiniomis ir geriausia pasauline praktika. Ši programa skirta inovatoriams, problemų sprendėjams, kritiškai mąstantiems ir pasaulį pakeisti norintiems žmonėms. Čia su studentais savo praktinėmis žiniomis dalinsis geriausių tarptautinių universitetų dėstytojai, verslo atstovai ir lyderiai. “
Prof. dr. Vita Akstinaitė
Globalios lyderystės ir strategijos programos direktorė
Programos išskirtinumai
Vyksta pagrindinis priėmimas į magistrantūros studijas
Stok dabar ir gauk stipendiją, dengiančią iki 43 % studijų kainos
vidutiniškai didesnis atlyginimas metai po studijų nei baigusių kitus LT universitetus
Vyriausybės strateginės analizės centro duomenys, ekonomikos, finansų, verslo ir vadybos krypčių studijos, 2015-2018 m.
vidutinis absolventų atlyginimas „į rankas“ 2 m. po studijų baigimo
ISM absolventų apklausa, 2019 m.
absolventų rekomenduotų studijas draugams ar šeimos nariams
absolventų dirba pagal specialybę
dėstytojų iš užsienio
turi savo verslą
Vizitas San Fransiske
Studijų turas į Silicio slėnį
Išskirtinės programos galimybės
„Geri vadovai užtikrina, jog komanda darbus atliktų laiku, o puikūs vadovai įkvepia inovuoti ir siekti daugiau. Ir būtent pastarųjų vadovų mes nuolat ieškome tiek „Tesonet”, tiek „Nord Security” – ne tik turinčių tam tikrų žinių ir patirties, bet ir ambicingų bei nebijančių naujų iššūkių, gebančių mentoriauti, rodyti pavyzdį darbais. Tikiu, kad tokie vadovai yra ateities lyderiai, įkvepiantys pokyčius ir vedantys organizacijas į priekį. O kad jų būtų vis daugiau, kiekvienas su didesne patirtimi, turime dalintis savo žiniomis ir padėti jauniems vadovams išsiugdyti reikalingas savybes.”
Tomas Okmanas
„Tesonet” ir „Nord Security” bendraįkūrėjas
„Į savo komandą nuolat ieškome žmonių, kurių jaunatviškas maksimalizmas, iniciatyvumas ir gebėjimas ieškoti nestandartinių sprendimų dera su noru surasti geriausią sprendimą įmonei. Todėl, ieškodami jaunų lyderių, didelį dėmesį skiriame vertindami, kaip jie atitiks mūsų vertybes ir esamą organizacinę kultūrą, ką naujo įneš ir kaip prisidės prie įmonės vystymo. Mes ieškome drąsių vadovų, kurie geba bendradarbiauti su kitais komandos nariais ir motyvuoti būsimus lyderius. O šią drąsą suderinus su išmintimi galima pasiekti puikių rezultatų.“
Rūta Bagdonavičienė
„Gintarinė vaistinė“ generalinė direktorė
„Lyderystės įgūdžiai ateina ne su amžiumi. Juos ugdome, kuomet identifikuojame savo stipriąsias ir silpnąsias puses bei panaudojame šias žinias kuriant ryšius su aplinkiniais, kurie veda komandą į priekį. Norėdami vystyti efektyvų bei tvarų verslą, mes turime ugdyti rytojaus lyderius ir juos įgalinti veikti. Norint skatinti empatiją ir prasmingus ryšius darbe, labai svarbu sukurti tarpusavio pasitikėjimą, dalytis įkvėpimu ir skatinti socialinį bei politinį sąmoningumą. Man lyderystė simbolizuoja galimybę pasidalinti savo tikslu ir vizija su aplinkiniais. Ir aš tvirtai tikiu, kad tai yra geriausias kelias į kolektyvinę sėkmę ir augimą.“
Mariano Andrade Gonzalez
„Moody’s Corporation“ vadovas Lietuvoje
prev next
Svarstai apie studijas! Registruokis konsultacijai
„Strateginis mąstymas, vadovavimas komandai, finansinis raštingumas ir suinteresuotųjų šalių valdymas – šios žinios neateina savaime. Jų reikia mokytis, gautus įgūdžius nuolat ugdyti, stiprinti ir įtvirtinti praktikoje. Todėl tam, kad jaunųjų vadovų startas būtų lengvesnis, o iššūkiai greičiau įveikiami, būdamas mentoriumi su studentais pasidalinsiu žiniomis ir patarimais, kuriuos sukaupiau ilgametės vadovavimo patirties metu.“
Valdas Markevičius
„3M“ Pardavimų ir rinkodaros vadovas Suomijoje, Norvegijoje ir Baltijos šalyse ir programos mentorius
Programos mentoriai
Rūta Anda Banytė
Vadovų MBA alumnė
„Foxpay“ Direktoriaus pavaduotoja ir pardavimų vadovė
Paulius Insoda
Vadovų MBA alumnas
„NFQ Technologies“ Įmonės vadovas
Neringa Mitkienė
„NM Enterprise“ Įkūrėja ir verslininkė
Nemunas Biknius
„Amber Grid“ Generalinis direktorius
„Gintarinė vaistinė“ Generalinė direktorė
Mindaugas Bučas
„Kurana“ Gamybos direktorius
„3M“ Pardavimų ir rinkodaros vadovas Suomijoje, Norvegijoje ir Baltijos šalyse
Bendra informacija
Mokymosi trukmė
1 metai + magistro darbas
Paskaitų laikas
Darbo dienomis 18:00 – 21:15 val.
Mokymosi kalba
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis
Verslo vadybos magistras
Rodyti daugiau Rodyti mažiau
Kreditai
6
Dalyko aprašas: Globali lyderystė
THE AIM OF THE COURSE:
Enabling a context in which other people can achieve their mission is the central purpose of leadership. This module is designed to enable participants to reflect on their identity, capabilities, and behaviours as leaders that are required to lead in a global environment. It seeks to help participants respond to three questions:
(i) Where am I in my leadership journey?
(ii) How do I react to evolving externalities?
(iii) What changes will I need to make the transition from a follower to a leader?
Through self-reflection, participants take the first step towards charting a leadership journey. Dealing with evolving externalities, ethical dilemmas, decision-making and communicating direction in the face of rising global uncertainty, aligning diverse interntional teams to exceed performance and working as a global change-agent to create new value for organizations are some of the challenges novice leaders have to grapple with today. This module will provide participants with a rich understanding of the various leadership models which will further enrich their self-reflection and activate their transition from a follower to a leader. In addition, each student in this module will have an opportunity to receive individualised mentorship by a senior, more experienced leader. This aspect of the module will be delivered jointly with Executive MBA (EMBA) programme at ISM university.
LEARNING OUTCOMES:
Assoc. Prof. Vita Akstinaitė, University of Surrey
Dalyko aprašas: Skaitmeninė transformacija ir globali strategija
Global business strategy and corporate governance is a critical component of business success. Identifying, setting and following long-term direction for any business is essential to marshal limited resources in the most effective manner. Important aspects are not only the company’s competitive position in a market but also many internal and external issues, that company’s management must successfully navigate.
The course serves as an opportunity to develop skills for global environmental and market analysis, understanding of the major business strategy issues, formulating business strategies and tactics. During this course, participants not only learn about theoretical concepts but experience first-hand issues of managing a business in a competitive landscape.
Students are going to discover knowledge and apply skills enabling them to help organizations to meet and manage significant threats and challenges. Students will learn how to analyze the global environment and company’s resources, generate strategic alternatives and select the most appropriate strategy for particular circumstances. Students will learn and apply provide students the fundamental knowledge of strategic management concepts and techniques; to enable students to identify the key problem in complex, comprehensive situation. The major responsibility of students in this course to make objective strategic decisions and present well-supported recommendations for future action while justifying them through oral and written communication.
Assoc. prof. Carlos Raúl Sánchez, University of Montpellier
Dalyko aprašas: Lyderystės įgūdžių ugdymas
THE AIM OF THE COURSE
In today’s fast-paced world, leaders have to possess various skills to enable them to deal with the volatile, uncertain, complex and ambiguous business environment. This course is designed to provide students with crucial skills and capabilities to perform individually and as a team and achieve organisational goals. This module enhances and activates student transition from a follower to a leader by equipping them with the practical skills, tools, and knowledge required to succeed as a global leader. In order to help students to succeed as global leaders, this module also offers each student four individual coaching sessions throughout the semester to help students to embed their skills and achieve their career goals.
Dėstytojai
Dalyko aprašas: Strateginis finansų valdymas
This is an introductory course created to introduce the students with no financial or accounting background to the main concepts of managerial finance required for occupying a leadership position. The course intends to provide students with an overview of business finance concepts, terminology, and principles. It covers both theoretical and empirical aspects of financial analysis, capital investment, valuation, and financing decisions. The course develops understanding of the business organization as a value-maximizing entity, and introduces students to the necessary theoretical models as well as practical tools for financial decision-making. The course is designed to develop the insights and skills that are necessary to analyse and structure financial information of a business firm, to value investment projects, and to support value-adding business decisions.
Dr. Dmitrij Katkov, ISM University
Dalyko aprašas: Verslo vystymo projektas
This module aims to enable students to apply theoretical leadership and strategy knowledge gained during the programme into a practical, real-life situation. During this module, students are asked to showcase their learning through the creation of an entrepreneurship project. This s entrepreneurship project will integrate and consolidate, extend and augment, and apply the program’s interdisciplinary learnings. As part of this project’s development, students will have to work collaboratively, practise leadership skills while interacting with relevant stakeholders, negotiating for resources and looking for opportunities to create value for business, community or society. Overall, this module aims at providing students with the opportunity to become the new type of leader, putting into practice the knowledge gathered through immersive learning of leadership, strategy, and innovation.
Prof. Norris Krueger, University of Phoenix
Dalyko aprašas: Tarptautinių projektų vadyba
The purpose of this course is to provide project management knowledge with the on international project management complexities. During this module, students will develop their project and risk management skills and improve their capabilities to deliver international projects to a successful completion. Key themes of the module include project creation and planning, scheduling, analysis, cross-cultural resource management, control of projects during their development and execution phases, risks pertaining to the international project delivery and leadership in the context of international project management. The focus of this unit is applied learning of best project management practices.
Dr. Nasar-um Minullah, EBS Business School
1 metai
1 semestras
2 semestras
2 metai
Dalyko aprašas: Verslas visuomenėje: pasidalytos vertės kūrimas
Social context in which business operates nowadays is very complex and uncertain. Businesses are expected and asked to be responsible more and more nowadays for a welfare of a society, make positive impact not only on economic performance but also on social development of a country. Thus, roles and responsibilities of business in a global economy and society are changing.
The course aims at raising awareness and enabling future entrepreneurs and leaders from private and public sectors to see the unique obstacles and challenges of business as opportunities. Business competences of dealing with its stakeholders, sensitivity to its ecosystem and abilities to address creatively existing challenges might inspire sustainable business practices and enable it to identify sources of competitiveness. In discussing changing roles of and opportunities for business, framework of creating shared value (CSV) is applied: policies and practices that enhance the competitive advantage and profitability of a company while simultaneously addressing societal needs and challenges. Shared value is not corporate social responsibility, philanthropy, or even sustainability, but a new way to achieve economic success. When businesses act as businesses – not as charitable donors – they can improve profitability while also improving environmental performance, public health and nutrition, affordable housing and financial security, and other key measures of societal wellbeing. Only business can create economic prosperity by meeting needs and making a profit, creating infinitely scalable and self-sustaining solutions.
The course is about framework of thinking: theories and academic readings are analysed with help of case studies and real life situations. The cases of the course illustrate various challenges and opportunities for businesses from different industries and different countries.
Assoc. Prof. Virginija Poškutė
30
Aprašas: Magistro baigiamasis darbas
Master’s Thesis is the culminating experience in graduate level education for Master degree candidates. It is an individual endeavour of analytical nature, which contains elements of originality and is performed in conformity with general requirements of academic papers and scholarly projects. For the student, the Master’s thesis should be a learning activity that is stimulating and engenders a sense of pride and accomplishment.
The intent of the thesis is to provide an opportunity for Master’s degree candidates to refine, in some cases acquire, a range of skills at an appropriate level to do capable and competent research. A successful thesis is evidence that the candidate has acquired the minimum level of research skills required and can therefore be accredited a Master‘s degree. Skills required of thesis writers are those associated with research design, data collection, information management, analysis of data, synthesis of data with existing knowledge and critical evaluation of the writer’s own ideas and those presented in the literature reviewed. The thesis should be written in English, within a given period of time and comply with commonly accepted principles of academic ethics.
Programos kodas
GRAI020
Course Aim
The purpose of this course is to provide a basic knowledge of people management in organizations with the focus on building the innovative organization. This course surveys issues pertaining to people in the context of organizations that seek to create innovative culture, including behavior and processes related to individuals, groups, and organizational systems. During this course students will address the key themes of the subject material: an individual’s attitude and effective management of motivation, group’s behavioral dynamics, and leading for innovation via theoretical and practical discussions and HBC case analysis’ workshops.
Learning Outcomes
Dr. Vida Škudienė, ISM University
GRAV001
Dalyko aprašas: GRAV001 Tyrimų metodologija
Course Description
An activity course involving practical experience in planning a research project, designing questionnaires, sampling, interpreting results and preparing a research report. The course provides an introduction to research methods used in business and management. It covers qualitative and quantitative methods, using primary and secondary data. The course is designed to provide students a solid foundation for conducting their own research and for critically evaluating and reading prior academic research. The course presents the fundamentals of the research process. The knowledge and competencies acquired in the study process will enable students to make methodological decisions in designing and planning research. The overall goal of the course is to equip students with the skills necessary to perform research.
During this course, you will:
Prof. Bill Lee, University of Sheffield
This 7-day study tour is a unique opportunity to learn from the leadership and entrepreneurship hub: Silicon Valley. This trip aims to transfer insights and best practices in leadership, management, company culture, and strategy to ISM students. As a centre of innovation and change, Silicon Valley is a fast-paced culture with unique views on risk and failure, full of companies and thought leaders trying to peer around corners and stunning examples of both success and failure. In short, Silicon Valley is a stimulating learning environment for everyone!
The main outcomes of this visit are as follows:
It is an elective module worth 6 ECTS credits. The module has three assessments. During the week, students will be required to complete a reflective journal on their learnings (Assignment 1, 30%) and also actively participate in planned activities (Assignment 2, 20%). Two weeks after returning to Lithuania, students will also have to submit an entrepreneurial strategy report (Assignment 3, 50%).
Course is offered at first study year in Spring semester.
This study tour costs 2000 EUR*. The trip includes 5 days of visit costs, guest speeches and other events in Silicon Valley’s organizations. It also includes 7 nights at the hotel in San Francisco, 5 days of lunches, 5 days of bus transportation to Silicon Valley area companies and 1 day of bus transportation for tourist activities.
*Costs are subject to change.
Dalyko aprašas: Lyginamoji tarptautinė vadyba
THE AIM OF THE MODULE:
This Module is designed to facilitate a more “practical” understanding of strategic issues facing companies who manage (or intend to manage) their operations within as well as across national boundaries. The Module focuses on the real challenges companies face in a ‘international management’ context. In general, these challenges pertain to identifying, evaluating, and making tradeoffs across international, national-, industry-, firm-, and personal- level contexts. Thus, this Module will discuss strategy formulation- and implementation-related issues as well as generate solutions to companies’ international management dilemmas and compare various management practices in different companies.
Modestas Gelbūda, Aalborg University
„Džiaugiuosi, kad savo žiniomis ir visame pasaulyje įgyta patirtimi galiu dalintis su ISM magistrantūros programos „Globali lyderystė ir strategija“ studentais. Ši programa ugdo naujos kartos lyderius, vysto studentų kūrybiškumą, kritinį mąstymą ir lyderystės įgūdžius. Studijų metu dėstoma teorija atspindės naujausias tendencijas, inovacijas bei ugdys praktinius įgūdžius. Ši programa skirta tiems, kurie tiki, kad viskas yra įmanoma ir savo tikslus yra pasirengę realizuoti.“
Dr. Carlos Raúl Sánchez
„Montpellier Business School“ vizituojantis ekspertas
Studijų kaina
Semestro kaina
3468 €
Semestro kaina ISM absolventams
2427,6 €
Semestro kaina ISM įmonių-mecenatų darbuotojams
2947,8 €
Semestro kaina su valstybės stipendija
1992 €
Pasinaudok GPM mokesčio lengvata ir susigrąžink iki 1320 eur per metus!
Pagalba finansuojant studijas
Valstybės studijų stipendija
Dengia iki 60% studijų kainos
Nuolaida ISM bakalauro studijų absolventams
30% nuolaida studijoms
Nuolaidos įmonių-mecenatų darbuotojams
15% nuolaida studijoms
Valstybinio studijų fondo paskolos
Paskola lengvatinėmis sąlygomis – už studijas mokėk tik po baigimo.
GPM
Susigrąžink iki 20% nuo sumokėto studijų mokesčio
Programa „Accelerate“
Studijuok dabar, o mokėk, kai uždirbsi
Iki pagrindinio priėmimo pabaigos liko: ?
Šiuo metu vyksta priėmimas
:
Pagrindinis priėmimas:
2022-05-01 – 2022-06-29
Mingailis Bajorinas
*protected email*
Kitos magistrantūros studijų programos
Tapk geidžiamu finansų ekspertu. Išmok pritaikyti matematinės statistikos metodus ir ekonometrijos modelius įmonių finansų, finansinių rinkų ir institucijų analizei.
Tarp rinkodaros ekspertu! Tau dėstys akademikai-praktikai iš viso pasaulio. Išmoksi parengti rinkodaros strategiją nuo rinkos analizės bei pozicionavimo, iki efektyvaus rinkodaros plano.
Pradėk vadovo karjerą ir pagilink vadybos žinias! Ši programa suteiks tau reikalingų žinių ir įgūdžių verslo strategijos vystymui, inovacijų valdymui bei komandos motyvavimui.
Pasauliui reikia tvaresnių lyderių jau šiandien! Ši novatoriška programa skirta studentams, siekiantiems kurti ir įgyvendinti naujos kartos tvarumo strategijas, skirtas mažinti neigiamą poveikį visuomenei ir aplinkai.
Verslas visuomenėje: pasidalytos vertės kūrimas
Magistro baigiamasis darbas
Verslo vystymo projektas
Lyderystės įgūdžių ugdymas
Tarptautinių projektų vadyba
Strateginis finansų valdymas
Skaitmeninė transformacija ir globali strategija
Globali lyderystė
Žmonės, organizacija ir inovacijos (GRAI020)
Tyrimų metodologija (GRAV001)
Žaidimų teorija ir ekonominiai sukrėtimai (GRAE036)
Elgsenos ekonomika (GRAE031)
Tyrimų metodologija (GRAE001)
Tyrimo projektas (GRAE030)
Etika ir ekonomika (GRAE032)
Taikomieji vertinimo metodai (GRAE027)
Pinigų politika (GRAE012)
Tvarumo ekonomika (GRAE034)
Matematiniai finansai (GRAE017)
Makroekonomika II (GRAE007)
Magistro baigiamasis darbas (GRAE016)
Įmonės finansai II (GRAE019)
Finansų ekonometrija (GRAE018)
Finansinis tarpininkavimas ir rizikos valdymas (GRAE035)
Aktyvų įkainojimas (GRAE021)
Tyrimo projektas (GRAV032)
Integruota rinkodaros komunikacija (GRAV033)
Verslo socialinė atsakomybė ir tvarumas (GRAV034)
Magistro baigiamasis darbas (GRAV016)
Vartotojo vertės analitika (GRAV031)
Tarptautinė vartotojų elgsena (GRAV010)
Tarptautinė vadyba II (GRAV028)
Rinkodaros tyrimų specifiniai klausimai (GRAV029)
Rinkodara socialinėje erdvėje (GRAV030)
Prekės ženklų valdymas (GRAV022)
Paslaugų rinkodara (GRAV020)
Naujo produkto vystymas ir paslaugų inovacija (GRAV025)
Konkurencingumo mikroekonomika (GRAV027)
Įmonės finansai II (GRAV012)
Inovacijų projektų vadyba (GRAI024)
Inovacijų procesų valdymas (GRAI021)
Technologijų ir inovacijų vadyba (GRAI022)
Dirbtinio intelekto taikymas (GRAI019)
Inovacijų ir technologijų vadybos tiriamasis projektas (GRAI023)
Magistro baigiamasis darbas (GRAI011)
Verslo strategija (GRAI012)
Verslo finansai (GRAI009)
Inovacijų ir technologijų vadybos seminaras (GRAI016)
Naujo produkto kūrimas (GRAI014)
Darnus naujų technologijų vystymas (GRAI018)
Tvaraus verslo strategija ir nauji verslo modeliai
Verslas ir visuomenė: Pasidalytosios vertės kūrimas
Pasaulinė tvarumo darbotvarkė ir ESG apskaita
Tvarus žmogiškasis kapitalas ir lyderystė
Socialinės ir tvaraus verslo inovacijos
Valdymo apskaita tvaraus verslo vystymui
Duomenų rinkimas ir tyrimo metodai tvarumo analitikai
Tvarių tiekimo grandinių valdymas
Dirbtinio intelekto sprendimai ir etikos iššūkiai
Tvarūs finansai ir investicijos
Klimato kaitos ekonomika