Kai kurie žmonės visą gyvenimą lipa tais pačiais karjeros laiptais. Kiti – drąsiai pasirenka naują kryptį, net jei atrodo, kad senoji dar galėjo daug ką pasiūlyti. Indrė Vaiginė dar visai neseniai buvo žinoma kaip populiarios grupės narė, tačiau dabar jos kasdienybė visai kitokia. Šiandien ji kuria vertę verslo pasaulyje – prestižinėje įmonėje eina aukštas pareigas ir sukasi ne tarp nesibaigiančių koncertų, o tarp verslo susitikimų, rinkodaros strategijų ir komunikacijos sprendimų.
Apie tai, kaip muzika užleido vietą karjerai rinkodaros ir komunikacijos pasaulyje, kokie sprendimai tapo lūžio taškais, ir kaip ISM magistro studijos padėjo peršokti į kitą profesinį lygį – pokalbyje su I.Vaigine.
Iš muzikos – į verslo pasaulį
Indrė Vaiginė prieš kiek daugiau nei dešimtmetį, prakalbusi apie savo karjerą, būtų dalijusis visai kitokia istorija. Buvusi grupės „DAR“ narė tuomet buvo visiškai atsidavusi muzikinei veiklai, vis dėlto pamažu ją prisiviliojo komunikacijos ir rinkodaros pasaulis. Šiandien, prisimindama savo karjeros kelią, ji sako, kad nors daugeliui toks posūkis galėjo atrodyti kiek netikėtas, jai tai nebuvo spontaniškas žingsnis.
„Nors muzika mane visada lydėjo, o ir lydi iki šiol, ji niekada nebuvo mano pagrindinis profesinis pasirinkimas. Man visada buvo įdomi komunikacijos sritis, rinkodara, tad dar besirinkdama bakalauro studijas nusprendžiau studijuoti būtent tai. Manau, kad šis sprendimas buvo teisingas ir puikiai atitinkantis mano būdą, nes aš visuomet ieškojau dermės tarp kūrybos ir strategijos. Nesuklydau – čia ją ir radau“, – teigia dabar rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovės pareigas užimanti I.Vaiginė.

Pasitikrinti, ar išties pasirinko tinkamą kelią, Indrei progų netrūko. Bakalauro studijų metu ji atliko iššūkių nestokojusią praktiką rinkodaros skyriuje televizijoje, o netrukus toje pačioje įstaigoje ir įsidarbino. Indrė pasakoja, kad nuo pat vaikystės besisukus ant scenos, jai norėjosi pamatyti, kas vyksta užkulisiuose.
„Norėjau suprasti, kaip viskas atrodo iš kitos pusės, ir prisiliesti prie šou verslo užkulisių. Taip praktika TV3 televizijos rinkodaros skyriuje atkakliai to siekiant peraugo į darbą, besitęsusį beveik septynerius metus. Man ten patiko – atradau sritį, kurioje susilieja kūrybiškumas, organizavimas, projektų valdymas, komunikacija su partneriais, o ir rinkodaros projektų vadovės darbo pobūdis buvo labai dinamiškas – nuo turinio gamybos iki derybų ir partnerystės projektų su kitais verslais. Tai buvo tikrai tvirta profesinė mokykla“, – pasakoja ji.
Tiesa, po darbo televizijoje Indrės karjera pasuko naujų iššūkių kryptimi – ji tapo rinkodaros projektų vadove telekomunikacijų bendrovėje „Telia“. Nors profesinėje veikloje sekėsi puikiai, Indrė pajuto norą tobulėti dar labiau, todėl nusprendė siekti magistro laipsnio ISM universitete.

„Tuo metu galvojau, ką dar galėčiau įnešti į savo profesinę patirtį – kokių aspektų nepastebiu, kur dar galiu augti. Vis dėlto, tuomet jau buvau peržengusi 30-metį, todėl susidūriau su vidiniu barjeru ir nesibaigiančiu klausimu – ar ne per vėlu grįžti į studijas… Tačiau tuo metu mane stipriai palaikė, tiek šeima, tiek darbdavys. Toks palaikymas mane labai motyvavo, tad man neliko nieko kito, tik griebti jautį už ragų ir pradėti naują etapą. Kadangi jau buvau įgijusi bakalauro laipsnį komunikacijos srityje, pasirinkau Tarptautinės rinkodaros ir vadybos magistrą ISM universitete. Buvau girdėjusi daug gerų atsiliepimų apie šias studijas“, – prisimena Indrė.
Pasisuko kiek kita linkme
Visgi šis gyvenimo etapas Indrei atnešė ne tik profesinių, bet ir asmeninių iššūkių. Magistrantūros pradžia sutapo su netikėta žinia apie laukiamą šeimos pagausėjimą. Nors daugeliui tai galėtų atrodyti kaip netinkamas laikas pradėti studijas, Indrė ryžtingai ėmėsi šios užduoties.
„Pirmus metus mokiausi beveik iki pat pavasario pabaigos. Kovo 8-ąją dar išlaikiau egzaminą, o jau kovo 10 dieną pagimdžiau kūdikį. Bandžiau tęsti studijas ir gimus vaikui, bet greitai supratau, kad tai per didelis krūvis. Tiesa, man, kaip maksimalistei, buvo labai sunku pasiimti akademines atostogas – tai man prilygo tarsi asmeniniam pralaimėjimui. Bet mane labai sužavėjo universiteto požiūris – nuoširdus, žmogiškas, padrąsinantis. Išgirdau: „Pasiimk akademines atostogas. Nieko blogo neatsitiks – su kita grupe pabaigsi studijas“. Tai buvo labai reikalingas paskatinimas, už kurį esu nuoširdžiai dėkinga. Dabar matau, kad man tai padėjo iš studijų pasiimti maksimalų rezultatą“, – prisimena Indrė.
Čia I.Vaiginė priduria, kad motinystės ir studijų derinimas jai davė ir daugiau džiaugsmų – padėjo išlaikyti ryšį su profesine veikla, o netrukus tapo ir tiltu atgal į aktyvų darbo pasaulį. Baigdama studijas Indrė pradėjo dirbti „Barboroje“ kaip rinkodaros ir pardavimų projektų vadovė, o netrukus žengė ir į rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovės poziciją. Pasak jos, magistro studijos ISM universitete tapo reikšmingu pranašumu ir vienu iš svarbiausių veiksnių, atvėrusių duris tokiam karjeros šuoliui.
„Įdomu tai, kad vos įsidarbinusi sulaukiau atgalinio ryšio, jog mano sprendimas siekti magistro laipsnio buvo įvertintas kaip didelis privalumas. Studijos suteikia ne tik išsilavinimą, bet ir parodo motyvaciją, norą nuolat tobulėti, asmenines ambicijas. Tokie žmonės – ieškantys, augantys, nuolat besimokantys – labai vertinami šiuolaikinėse organizacijose“, – sako pašnekovė.

Šiandien profesinę sėkmę pasiekusi I.Vaiginė džiaugiasi dirbanti įmonėje, kurios veikla jai artima ir gerai pažįstama dar iš ankstesnio gyvenimo etapo – ji juokiasi, kad „Barboros“ teikiamos paslaugos buvo tikras išsigelbėjimas gimus kūdikiui. Tiesa, ir muzika iš jos gyvenimo niekur nedingo.
„Džiugu, kad net ir užimant vadovaujančias pareigas, pavyksta toliau tęsti mėgstamą veiklą ir išlaikyti balansą – darbo dienomis koncentruotis į komunikaciją ir rinkodarą, o savaitgaliais grįžti prie scenos. Jaučiuosi realizuojanti save visapusiškai. O tuo pačiu per susitikimus su publika ir toliau ugdomas kūrybiškumas, gebėjimas pažinti žmones, jausti jų emocijas – visa tai labai praverčia dirbant rinkodaros pasaulyje.“