Atrodo, kad klasikinė muzika ir verslas – nesuderinami dalykai, tačiau Eigilė Šarkaitė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto magistrantūros studentė, sako, kad išlavintas kūrybiškas požiūris itin praverčia studijuojant, generuojant idėjas bei ieškant sprendimų.
Su Eigile kalbamės apie studijas, kurios ugdo bei formuoja asmenybes, moko ieškoti savirealizacijos galimybių bei, svarbiausia, skatina niekada nenuleisti rankų ir siekti užsibrėžtų tikslų.
Baigei Panevėžio Vytauto Mikalausko menų gimnaziją, 12 metų grojai fortepijonu ir planavai studijuoti Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje (LMTA). Kaip atsitiko, kad pasirinkai ISM universitetą?
Gimnazijoje studijavau ir vidurinės mokyklos, ir menų programą. Dvylika metų grojau fortepijonu, o paskutinius ketverius – dainavau ir ruošiausi mokytis operinio dainavimo. Net buvau susitikusi su LMTA dėstytoja, kuri teigiamai įvertinimo mano dainavimo įgūdžius.
Atsimenu, visa klasė važiavo į studijų mugę Kaune, prisijungiau ir aš, nes buvo smalsu. Renginyje pamačiau ISM universiteto stendą, priėjau, pasikalbėjau, pasiėmiau brošiūrą apie studijų programas. Važiuodama namo iš Kauno į Panevėžį varčiau tą knygelę, skaitinėjau ir grįžusi namo tėvams pasakiau, kad turiu kitą studijų planą. Mokykloje gerai mokiausi, todėl dar prieš baigiamuosius brandos egzaminus, per išankstinį priėmimą, paaiškėjo, kad įstojau į ISM.
Studijavau „Tarptautinį verslą ir komunikaciją“. Atsimenu, kai pernai, kovo mėnesį, kartu su kitais studentais dalyvavome bakalauro studijų diplomų įteikimo ceremonijoje, tuo metu susimąsčiau, ką noriu veikti toliau. Pusmetį paatostogavusi, nusprendžiau ir vėl studijuoti. Svarsčiau ir apie studijas užsienyje, ir kituose Lietuvos universitetuose, bet galiausiai išsirinkau ISM. Mano apsisprendimą lėmė jau pažįstama ISM studijų sistema, pastebėjau, kad ir dalis dėstytojų bus tie patys, kurių paskaitas lankiau anksčiau, taigi galėsiu ir toliau gilinti žinias. Magistrantūros studijoms pasirinkau „Tarptautinę vadybą ir rinkodarą“, nes ši programa universitete dėstoma jau ne vienerius metus. Dabar baiginėju pirmuosius magistrantūros metus ir esu patenkinta tiek studijų kokybe, tiek atmosfera. ISM siūlo dvigubo diplomo programą: pirmuosius metus studijuoji Vilniuje, o kitus mokaisi pasirinktame užsienio universitete. Taigi rudenį mokytis vyksiu į Prancūziją, Bordo „Kedge“ verslo mokyklą. Beje, šis universitetas turi trigubą akademinę akreditaciją, kuri yra palankiai vertinama darbo rinkoje. Taigi vienu šūviu du zuikius nušausiu – baigusi magistrantūrą turėsiu du diplomus.
Kas labiausiai patinka, studijuojant magistrantūrą ISM?
Išskirčiau labai aktyvią universiteto bendruomenę. Per pirmuosius magistrantūros metus įgijau tiek artimų draugų ir verslo kontaktų, su kuriais svarstome kažką kartu kurti ateityje, kiek per trejus bakalauro studijų metus nepavyko atrasti. Įdomi detalė, kad net ir susipažinus su žmonėmis ne universiteto aplinkoje, gali suprasti, kad jie mokėsi ISM: dažnai mus vienija bendri interesai, požiūris, bendravimas.
Dar mokydamasi vidurinėje mokykloje pradėjai dirbti šeimos versle, kur dirbi iki šiol. Kokias universitete įgytas žinias pritaikai praktiškai?
Šeimos įmonėje dirbu nuo 13 metų, todėl teko atlikti įvairius darbus: nuo grindų valymo iki užsakymų priėmimo. Įdomu tai, kad studijuodama universitete, supratau, kad daug dalykų versle jau esu dariusi praktiškai. Taigi tarsi patikrinau, kad šeimos verslas eina teisingu keliu. Vis dėlto studijos paskatino apgalvoti, kokio verslo norėčiau imtis pati ir suteikė tam žinių. Dabar manau, kad savo ateitį siesiu su rinkodara bei viešaisiais ryšiais.
Nesigailiu pasirinkusi ISM universitetą, džiaugiuosi, kad būtent čia galiu pritaikyti įgytus kūrybiškumo įgūdžius, kuriuos sukaupiau mokydamasi muzikos: gebu į situaciją pažvelgti iš kitos perspektyvos, nestokoju idėjų, mėgstu ieškoti neįprastų sprendimų.
Kaip studijos pakeitė tave kaip asmenybę?
Anksčiau gyvenau aplinkoje, kurioje nebuvo labai sunku būti geriausia. Pradėjus mokytis ISM universitete, tapiau gabios, žinių siekiančios, motyvuotos bendruomenės dalimi. Kitaip tariant, bendramoksliai buvo labai panašūs į mane, todėl norint būti geriausia reikėjo gerokai daugiau pastangų. Supratau, kad reikia keisti požiūrį, suprasti, kad ne visada gali laimėti, kad ne viskas nuo mano vienos pastangų priklauso, pavyzdžiui , jei prie bendro projekto dirbi grupėje su kitais studentais, rezultatas yra bendrų pastangų reikalas. Sakyčiau, kad studijos mane užgrūdino, išmokė ramiai priimti dalykus, kurių negaliu kontroliuoti. Visada buvau perfekcionistė, bet studijuodama išmokau priimti nesėkmes, mokytis iš klaidų, nesustoti ir atkakliai siekti savo tikslų.