2024.01.24

Mokymosi visą gyvenimą herojai

REUNION '24. In unity, we find our power

2024.02.26

The Three MATHSketeers

2024.02.20

Žingsniu priekyje: kaip lošimų teorija gali padėti prognozuoti finansinę elgseną? | Kovo 20 d. 18:00

2024.02.20
1 2 3 115

Susipažinkite su ISM Executive School mokymosi visą gyvenimą herojais. Vadovais, kurie pasiekę ne vieną viršūnę nepaliauja ieškoti naujų, kurie savo pavyzdžiu įkvepia nesustoti ir kvestionuoti status quo. Jie nuolat priešinasi rutinai ir nusistovėjusioms tiesoms, o jų smalsumas kiekvieną iššūkį paverčia patirtimi, o kiekvieną kliūtį – galimybe. Juk tam, kad vestum, turi būti žingsniu priekyje.

Dmitrij SosunovDmitrij Sosunov

„FIRSTPICK“ partneris, baigęs ISM Vadovų magistrantūrą ir ISM Executive MBA

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Manau, kad nuolat mokytis yra būtina ir neišvengiama. Dirbu technologijų srityje, investuoju į startuolius. Čia naujų technologijų ir verslo koncepcijų atsiradimą patiriame kone kasdien. Tobulėti ir investuoti į naujas žinias man yra būtina tam, kad gerai atlikčiau savo darbą, tačiau ne ką mažiau svarbus ir į priekį mane vedantis akstinas - paprasčiausias smalsumas.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Šiuo metu domiuosi DI technologija ir jos praktiniu panaudojimu kasdieniame darbe. Nesenai suvokiau, kad didžiosios dalies mano ilgus metus vystytų kompetencijų nebereikės jau artimiausiu metu - tas funkcijas ne ką blogiau atliks dirbtinis intelektas. Taigi, dabar pats metas kiekvienam pagalvoti, kaip išlikti vertingam ir aktualiam penkerių - dešimties metų perspektyvoje. Į tai ir investuoju savo laiką.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Mano gyvenimo mokytojai yra startuolių įkūrėjai, su kuriais turiu galimybę bendrauti ir augti vystant globalias technologijų kompanijas. Negaliu nustoti žavėtis jų gebėjimais ir ryžtu veikti didelio neapibrėžtumo sąlygomis, kuriant naujus produktus ir atrandant naujas nišas, dažnai tiesiog daugybės bandymų būdu. Kartais mums pasisekimui reikia šiek tiek daugiau drąsos veikti, atvirumo naujoms idėjoms ir, visų svarbiausia, optimizmo. 

 

Raminta RimkienėRaminta Rimkienė

„Fabula Rud Pedersen Group“ CEO, partnerė, ISM Executive MBA alumnė ir ISM doktorantūros studentė

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Negaliu gyventi be pokyčių. Tik įgyvendindama juos, pati keisdamasi žinau, kad einu į priekį ir augu. Taip galiu būti aktuali ir toliau kurtį vertę. O mokslas ir žinios yra pagrindas, kurių pagalba galiu siekti pokyčių.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Nuolat primenu sau žinoti, kad nieko nežinau. Tai reiškia nuostatą „atmokti“, laikyti protą atvirą naujoms idėjoms ir ieškoti naujų būdų, kaip spręsti besikartojančias ar naujas problemas ar iššūkius.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Man labai sekasi gyvenime, nes nuolat papuolu tarp labai protingų žmonių, iš kurių turiu galimybę mokytis. Vienas ryškiausių mano mokytojų buvo Chrisas Robbinsas, dabartinis „Tele2” Estijoje vadovas. Iš jo mokiausi partneriškumo, pagarbos ir žinojimo, kad įmanoma nuveikti bet ką.

 

Žaneta StankevičienėŽaneta Stankevičienė

Draudimo bendrovės „If“ Lietuvoje vadovė, baigusi ISM Vadovų magistrantūrą ir ISM Executive MBA

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Be to, kad iš prigimties esu smalsi ir man rūpi daugybė dalykų, kasdien kviečiu save negalvoti, kad tai, ką moku ar žinau yra riba. Kviečiu save savo mąstyme niekada nedėti taškų ir nuolat ieškau būdų plėsti naują „neuronų takelį“. Mokymasis man yra tarsi energijos pasipildymo stotelė, neleidžianti atsirasti rutinai ar monotonijai. Kai jaučiuos emociškai, kūrybiškai ar intelektualiai išsekus arba atsiduriu kryžkelėj, mokymasis visada „pakrauna“ - praplečia akiratį, atgaivina kritinį mąstymą, padidina emocinį atsparumą, stimuliuoja kūrybiškumą ir padeda atrasti naujų prasmių.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Neseniai nugirdau dviejų menininkų pokalbį apie savęs pažinimo paiešką. Vyresnysis jaunesniajam palinkėjo: „Neatrask savęs per anksti, kad neatrastum savęs per mažo“. Ir po minutėlės pridūrė: „kad nepasentum per anksti“. Man tai pasirodė labai stipru. Tuo pačiu, tai tarsi praplėtė vieną naujausių mano pačios patirčių – savirefleksijos jėgą. Paskutinėse studijose ISM universitete buvom skatinami nuolat rašyti savirefleksijos dienoraštį. Niekada anksčiau praktiškai nebuvau patyrusi, kaip stipriai savirefleksija augina sąmoningumą, kiek daug lengvumo ir tvarumo atsiranda mūsų gyvenime, kai išmokstam suprasti, kas ir kodėl mus „dirgina“ ir  kai einam vedami to, kas mums iš tikrųjų svarbu.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Kiekvienas sutiktas žmogus man yra mokytojas. Bet didžiausi mano mokytojai buvo mane užauginę seneliai. Jie išmokė mane besąlygiškai gerbti žmogų ir visada turėti vilties. Gal todėl esu nepataisoma optimistė ir man nuoširdžiai svarbus tiek kiemsargis, tiek prezidentas.

 

Darius SamuolisDarius Samuolis

„Ledo Mintys“ bendrasavininkas, nepriklausomas valdybų narys, įmonių vadovų patarėjas, baigęs 7 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Supratau gana anksti, kad vienas didesnių proto aštrumo priešų yra rutina ir patirtis. Pamačiau, kad įpratau sprendimus daryti automatiškai, tokius pačius panašiose situacijose. Tai buvo priežastis, kad kas metai ar du išeidavau iš rutinos pasidairyti, kas naujo, kas vyksta, kaip kitoje aplinkoje atrodo mano koordinačių sistema. Temą, į kurią pasigilindavau, atsirinkdavau atsakydamas į klausimą: kokias žinias turiu pagilinti, kad darbą daryčiau profesionaliau? Taip ir prasimokiau visa gyvenimą.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Nežinau, ar tai pamoka, bet sau įprastoje aplinkoje negirdžiu, nematau kai kurių akivaizdžių dalykų. Nuvykau į kitą įmonę, matau tuos pačius dalykus, o išvados pačios ateina tarsi koks nušvitimas. Tai ir pamoka tokia, kad kartais pakanka pakeisti aplinką ir pats nesunkiai randi sprendimą. Tas pats ir su mokymusi – pakeiti aplinką, pakeiti žmonių ratą ir daugybė dalykų atrodo kitaip.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Jei apie darbą, tai gal pirmo vadovo, gavusio ką tik „iškeptą“ darbuotoją, žodžiai skamba iki šiol ausyse: „Dariau, jei nesistengsi, tokie čia nereikalingi, išmes iš darbo, bet jei stengsiesi kaip dabar, išmes greičiau, neabejotinai nesąmonių privirsi“. Tai ir buvo pamoka, kad darbas turi būti padarytas maksimaliai tiek, kiek dar galima išlaikyti kokybę. Jei iš žmogiškosios pusės, tai turėjau žmogų, kurį stebėjau, su ypač stipriu vertybiniu pagrindu. Gana anksti supratau, kad žmogiškosios demonstruojamos vertybės ir savo stuburo turėjimas yra tai, kas garantuoja sėkmę.

 

Doc. dr. Sergejus Neifachas

Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktorius, baigęs ISM „Švietimo lyderystės“, dvi magistrantūros ir doktorantūros studijas

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Mokymasis man yra kelionė, kuri leidžia pažinti naujus reiškinius, suvokti jų įvairovę, skirtumus ir panašumus. Tai geriausias būdas pažinti save, ieškoti sprendimų bei orientuotis nuolat besikeičiančiame pasaulyje. Naujumo patyrimas skatina ir įkvepia mano smalsumą, sukurdamas dinamišką tyrinėjimo ir pažinimo kelionę. Tai procesas, leidžiantis susidurti su nauja patirtimi, naviguoti vis didėjančios informacijos erdvėse. Kiekviena nauja patirtis yra unikali, todėl unikaliomis tampa ir naujai kuriamos idėjos, kurias įgyvendinu profesinėje veikloje, dalinuosi su kolegomis ir savo mokytojais ir ugdytiniais.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Šiuo metu aktyviai tyrinėju pokyčius ir ugdymo inovacijas ankstyvojo ugdymo srityje. Per pastaruosius metus suvokiau, kad pažangiausioms kūrybinėms idėjoms ir vadybinėms praktikoms įgyvendinti labai svarbi vadovo mokymosi lyderystė. Siekis atrasti naujų žinių bei kurti verčių švietimo organizacijoje, skatinti pasitikėjimą žmonėmis, stiprinti jų asmeninį veiksmingumą, spręsti uždavinius kartu su kitais. Į tai investuoju savo intelektinį potencialą ir kūrybines galias.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Gyvenimas - tarsi vandenynas, kuris savo gelmėse saugo bet kurio žmogaus gyvenimo prasmę. Į šiandienos gyvenimo krantus vandenynas išskalauja studijų laikų brangenybes: susitikimus, išgyvenimus. Brangenybės padeda pakilti virš kasdienybės, įkvepia ateities sumanymams ir darbams. Tokia neįkainojama, neblankstančia brangenybe yra tapęs susitikimas ir nenutrūkstamas bendravimas su Mokytoja – profesore Audrone Juodaityte. Nuo bakalauro iki doktorantūros studijų buvome ir esame kartu. Per tą laikotarpį supratau, kad kelionė į mokslinio gyvenimo prasmę prasideda nuo Gyvavimo „iš širdies“. Profesorės asmenybėje įžvelgiau vaikų advokatę, kuri padėjo Lietuvai suvokti vaikystės fenomeną, ji subūrė jaunuosius mokslininkus, nutiesė kelią iš bevaikės pedagogikos į šiuolaikinės vaikystės fenomenologinius tyrimus. Bendraudamas su profesore atradau švietimo politikos ir vadybos diskursą. 

 

Marius Rakickas

„Interscalit“ CEO, baigęs 6 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Kaip ir sporte reikia nuolat treniruotis, kad būtum geros formos, taip ir žinias reikia nuolat atnaujinti, kad neliktum pakrašty su senomis tiesomis ir žiniomis.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Pamoka sena, bet dažnai ją sau pakartoju – nieko nėra savaime suprantamo.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Neturiu vieno guru, skirtingais gyvenimo periodais atsirasdavo pavyzdys, iš kurio galėjau pasisemti įkvėpimo ar išmokti naujų pamokų.

 

Vidas Gedžius

UAB „Mosta“ Generalinės rangos projektų direktorius, UAB „Statybos inžinerinis valdymas“ CEO, baigęs 6 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Žmogaus darbo etapas trunka apie 50 metų. Per darbo veiklą kiekvienam žmogui pagal charakterį iškyla daug klausimų ir noras būti ryt geresniam už šiandieną bei pasiekti savo tikslus, įprasminti gyvenimą. Nuolat mokantis, atrandi dalykų, kurių nepažinai mokantis universitete, sutinki daug motyvuotų asmenybių (dėstytojų, studentų, darbuotojų), su kuriais gali padiskutuoti įvairiais klausimais ir atrasti daugiau įdėjų kasdienėje rutinoje. Paieška per mokslą, per sutinkamą ir kuriamą aplinką mane skatina tobulinti gyvenimo pusiausvyrą.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Manau, pagrindinė pamoka yra DARYTI, daryti su tuo, ką turi šiuo metu, analizuoti praeitį ir kurti planus ateičiai, bet būtent DARYTI yra svarbiausia. Reikia su savimi dirbti, kad būtų noras DARYTI.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Kiekvienas mokytojas, kuris yra savo srities meistras, yra ryškiausia asmenybė. Atėjęs pas meistrą, pradžioje būni mokinys, o jei dirbi ugdoma kryptimi, tampi pameistrys, per patirtį ir iššūkius tampi meistru. Esu gyvenime sutikęs daug meistrų (savo srities profesionalų), iš kurių pasisėmiau išminties. Jei nesuprantu kažko, kas vyksta, pirmiausia pagalvoju, kad niekas nedaro veiksmų ar sprendimų be priežasties. Tad suprask ir padaryk geriau, jeigu tau to reikia, arba palik, nes tai tau nereikalinga.

 

Jurgita Rimkė

Egzistencinės psichoterapijos praktikė, baigusi 6 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Nežinančiojo nuostata ir prigimtinis smalsumas man yra varomoji jėga domėtis, mokytis bei auginti vidinį sąmoningumą, nes mes esame nuolatinėje neapibrėžtumo būsenoje, mus supanti aplinka yra dinamiška – visad besikeičianti. Šis vyksmas kelia klausimų bei skatina atsakymų paieškas į juos, o mokymasis yra erdvė tas žinių spragas patenkinti.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Susidūrus su įmestimi yra atėjęs suvokimas, kad gyvenime nėra atsitiktinumų ir kad aš visada turiu pasirinkimą. Pasirinkimą kaip reaguoti, kaip elgtis įsiklausant į save, atsispiriant į savo vertybinį pagrindą, aiškiai atskiriant kas nuo manęs priklauso, o kam aš įtakos neturiu. Kartais duotoje situacijoje užtenka tik pakeisti „iškylančio klausimo“ formuluotę. Net kai aplinkybės yra baisios ar neteisingos, vis tiek įmanoma rasti drąsos sukurti naujų būdų, kaip pagerinti savo likimą, galbūt pasitelkus naujų prasmių paiešką. Taip užklupusi krizė gali tapti proveržio, o ne žlugimo tašku.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Mano mokytojai yra mano klientai, kurie skatina mane gilintis, suprasti jų atsineštų negandų šaknis, mūsų terapinių santykių sąryšyje mes keičiamės kartu, atskleisdami vienas kitam savo mikropasaulius. O jeigu grįžtant prie Jūsų klausimo apie vieną ryškiausių sutiktų žmonių, tai mano mokytojas – Humanistinės ir egzistencinės psichoterapijos instituto įkūrėjas prof. dr. Rimantas Kočiūnas. Jo išmintis ir įžvalgos tapo mano transformacijos stimulu, tai padėjo atsisukti į save, pamatyti savo gyvenimo kelią.

 

Simonas Barsteiga

VILNIUS TECH išmanių ir klimatui neutralių gamybos procesų, medžiagų ir technologijų kompetencijų centro direktorius, baigęs 7 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Esu sunkiai besikeičiantis žmogus. Man reikia daug kartų kartoti, daug kartų suklysti ir iš daugelio šaltinių išgirsti tą kai ką, kad įvyktų šioks toks pokytis. Nuolatinis mokymasis man padeda greičiau keistis ir po truputį suvokti, ką reiškia žodžiai „žinau, kad nieko nežinau“.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Sprendimai, kuriuos mes priimame šiandien, lemia mūsų ateitį. Mano pamoka, kurią mokausi – „per didelis žinojimas“. Neseniai keliavau po Indiją. Grupės autobuso vairuotojo labai daug klausinėjome apie šalį, o jis galiausiai atsakė taip: „Aš žinojau viską apie Indiją kol gyvenau savo mieste ir nedirbau vairuotoju. Dabar, kai keliauju po visą šalį, aš nežinau kas yra Indija.“ Tikiuosi, kad pasibaigus paskutinėms pamokoms sugebėsiu atsakyti panašiai.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Turiu du ryškius mokytojus, tai mano Tėtis ir mano pirmasis vadovas Roberto Rossi. Iš savo Tėčio išmokau, kad reikia padėti kitiems, o iš Roberto, kad bet koks projektas gali būti įgyvendintas ir kad visuomet yra vietos deryboms, kompromisui bei diplomatijai.

 

Milda Ivanauskienė

MO muziejaus CEO, baigusi ISM Executive MBA ir teisės magistrą, LL.M.

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

MO yra apie naujoves, tarpdiscipliniškumą, veržlumą, be to vadovauju žmonių komandai, tad labai natūraliai kyla ir poreikis, ir motyvacija nuolat plėsti akiratį įvairiose srityse, domėtis, gilintis, ieškoti atsakymų.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Kiekviena diena atneša pamokų, jeigu permąstai, kas ir kodėl vyksta. Bet nepraleidžiu progos eiti mokytis ir konkrečių dalykų – pavyzdžiui, pastaruoju metu gilinu žinias apie valdybų veiklą bei finansus.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Vilniaus licėjaus menų mokytojas Ričardas Jankauskas dėstė etiką, muziką, dailę – tai buvo labai svarbios, akiratį praplečiančios ir ugdančios pamokos. To reikėtų kiekvienam žmogui! Svarbus buvo ne tik turinys – tokios esminės bei formuojančios pamokos buvo ir dėl mokytojo charizmos, užsidegimo. Neatsitiktinai dabar MO muziejuje turime jo vedamas Back2shool paskaitas.

 

Prisijunk prie didžiausios besimokančių vadovų bendruomenės Lietuvoje - studijuok ISM Vadybos ir ekonomikos universitete! Daugiau apie ISM Executive School HERE

Susipažinkite su ISM Executive School mokymosi visą gyvenimą herojais. Vadovais, kurie pasiekę ne vieną viršūnę nepaliauja ieškoti naujų, kurie savo pavyzdžiu įkvepia nesustoti ir kvestionuoti status quo. Jie nuolat priešinasi rutinai ir nusistovėjusioms tiesoms, o jų smalsumas kiekvieną iššūkį paverčia patirtimi, o kiekvieną kliūtį – galimybe. Juk tam, kad vestum, turi būti žingsniu priekyje.

Dmitrij SosunovDmitrij Sosunov

„FIRSTPICK“ partneris, baigęs ISM Vadovų magistrantūrą ir ISM Executive MBA

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Manau, kad nuolat mokytis yra būtina ir neišvengiama. Dirbu technologijų srityje, investuoju į startuolius. Čia naujų technologijų ir verslo koncepcijų atsiradimą patiriame kone kasdien. Tobulėti ir investuoti į naujas žinias man yra būtina tam, kad gerai atlikčiau savo darbą, tačiau ne ką mažiau svarbus ir į priekį mane vedantis akstinas - paprasčiausias smalsumas.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Šiuo metu domiuosi DI technologija ir jos praktiniu panaudojimu kasdieniame darbe. Nesenai suvokiau, kad didžiosios dalies mano ilgus metus vystytų kompetencijų nebereikės jau artimiausiu metu - tas funkcijas ne ką blogiau atliks dirbtinis intelektas. Taigi, dabar pats metas kiekvienam pagalvoti, kaip išlikti vertingam ir aktualiam penkerių - dešimties metų perspektyvoje. Į tai ir investuoju savo laiką.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Mano gyvenimo mokytojai yra startuolių įkūrėjai, su kuriais turiu galimybę bendrauti ir augti vystant globalias technologijų kompanijas. Negaliu nustoti žavėtis jų gebėjimais ir ryžtu veikti didelio neapibrėžtumo sąlygomis, kuriant naujus produktus ir atrandant naujas nišas, dažnai tiesiog daugybės bandymų būdu. Kartais mums pasisekimui reikia šiek tiek daugiau drąsos veikti, atvirumo naujoms idėjoms ir, visų svarbiausia, optimizmo. 

 

Raminta RimkienėRaminta Rimkienė

„Fabula Rud Pedersen Group“ CEO, partnerė, ISM Executive MBA alumnė ir ISM doktorantūros studentė

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Negaliu gyventi be pokyčių. Tik įgyvendindama juos, pati keisdamasi žinau, kad einu į priekį ir augu. Taip galiu būti aktuali ir toliau kurtį vertę. O mokslas ir žinios yra pagrindas, kurių pagalba galiu siekti pokyčių.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Nuolat primenu sau žinoti, kad nieko nežinau. Tai reiškia nuostatą „atmokti“, laikyti protą atvirą naujoms idėjoms ir ieškoti naujų būdų, kaip spręsti besikartojančias ar naujas problemas ar iššūkius.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Man labai sekasi gyvenime, nes nuolat papuolu tarp labai protingų žmonių, iš kurių turiu galimybę mokytis. Vienas ryškiausių mano mokytojų buvo Chrisas Robbinsas, dabartinis „Tele2” Estijoje vadovas. Iš jo mokiausi partneriškumo, pagarbos ir žinojimo, kad įmanoma nuveikti bet ką.

 

Žaneta StankevičienėŽaneta Stankevičienė

Draudimo bendrovės „If“ Lietuvoje vadovė, baigusi ISM Vadovų magistrantūrą ir ISM Executive MBA

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Be to, kad iš prigimties esu smalsi ir man rūpi daugybė dalykų, kasdien kviečiu save negalvoti, kad tai, ką moku ar žinau yra riba. Kviečiu save savo mąstyme niekada nedėti taškų ir nuolat ieškau būdų plėsti naują „neuronų takelį“. Mokymasis man yra tarsi energijos pasipildymo stotelė, neleidžianti atsirasti rutinai ar monotonijai. Kai jaučiuos emociškai, kūrybiškai ar intelektualiai išsekus arba atsiduriu kryžkelėj, mokymasis visada „pakrauna“ - praplečia akiratį, atgaivina kritinį mąstymą, padidina emocinį atsparumą, stimuliuoja kūrybiškumą ir padeda atrasti naujų prasmių.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Neseniai nugirdau dviejų menininkų pokalbį apie savęs pažinimo paiešką. Vyresnysis jaunesniajam palinkėjo: „Neatrask savęs per anksti, kad neatrastum savęs per mažo“. Ir po minutėlės pridūrė: „kad nepasentum per anksti“. Man tai pasirodė labai stipru. Tuo pačiu, tai tarsi praplėtė vieną naujausių mano pačios patirčių – savirefleksijos jėgą. Paskutinėse studijose ISM universitete buvom skatinami nuolat rašyti savirefleksijos dienoraštį. Niekada anksčiau praktiškai nebuvau patyrusi, kaip stipriai savirefleksija augina sąmoningumą, kiek daug lengvumo ir tvarumo atsiranda mūsų gyvenime, kai išmokstam suprasti, kas ir kodėl mus „dirgina“ ir  kai einam vedami to, kas mums iš tikrųjų svarbu.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Kiekvienas sutiktas žmogus man yra mokytojas. Bet didžiausi mano mokytojai buvo mane užauginę seneliai. Jie išmokė mane besąlygiškai gerbti žmogų ir visada turėti vilties. Gal todėl esu nepataisoma optimistė ir man nuoširdžiai svarbus tiek kiemsargis, tiek prezidentas.

 

Darius SamuolisDarius Samuolis

„Ledo Mintys“ bendrasavininkas, nepriklausomas valdybų narys, įmonių vadovų patarėjas, baigęs 7 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Supratau gana anksti, kad vienas didesnių proto aštrumo priešų yra rutina ir patirtis. Pamačiau, kad įpratau sprendimus daryti automatiškai, tokius pačius panašiose situacijose. Tai buvo priežastis, kad kas metai ar du išeidavau iš rutinos pasidairyti, kas naujo, kas vyksta, kaip kitoje aplinkoje atrodo mano koordinačių sistema. Temą, į kurią pasigilindavau, atsirinkdavau atsakydamas į klausimą: kokias žinias turiu pagilinti, kad darbą daryčiau profesionaliau? Taip ir prasimokiau visa gyvenimą.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Nežinau, ar tai pamoka, bet sau įprastoje aplinkoje negirdžiu, nematau kai kurių akivaizdžių dalykų. Nuvykau į kitą įmonę, matau tuos pačius dalykus, o išvados pačios ateina tarsi koks nušvitimas. Tai ir pamoka tokia, kad kartais pakanka pakeisti aplinką ir pats nesunkiai randi sprendimą. Tas pats ir su mokymusi – pakeiti aplinką, pakeiti žmonių ratą ir daugybė dalykų atrodo kitaip.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Jei apie darbą, tai gal pirmo vadovo, gavusio ką tik „iškeptą“ darbuotoją, žodžiai skamba iki šiol ausyse: „Dariau, jei nesistengsi, tokie čia nereikalingi, išmes iš darbo, bet jei stengsiesi kaip dabar, išmes greičiau, neabejotinai nesąmonių privirsi“. Tai ir buvo pamoka, kad darbas turi būti padarytas maksimaliai tiek, kiek dar galima išlaikyti kokybę. Jei iš žmogiškosios pusės, tai turėjau žmogų, kurį stebėjau, su ypač stipriu vertybiniu pagrindu. Gana anksti supratau, kad žmogiškosios demonstruojamos vertybės ir savo stuburo turėjimas yra tai, kas garantuoja sėkmę.

 

Doc. dr. Sergejus Neifachas

Vilniaus lopšelio-darželio „Jurginėlis“ direktorius, baigęs ISM „Švietimo lyderystės“, dvi magistrantūros ir doktorantūros studijas

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Mokymasis man yra kelionė, kuri leidžia pažinti naujus reiškinius, suvokti jų įvairovę, skirtumus ir panašumus. Tai geriausias būdas pažinti save, ieškoti sprendimų bei orientuotis nuolat besikeičiančiame pasaulyje. Naujumo patyrimas skatina ir įkvepia mano smalsumą, sukurdamas dinamišką tyrinėjimo ir pažinimo kelionę. Tai procesas, leidžiantis susidurti su nauja patirtimi, naviguoti vis didėjančios informacijos erdvėse. Kiekviena nauja patirtis yra unikali, todėl unikaliomis tampa ir naujai kuriamos idėjos, kurias įgyvendinu profesinėje veikloje, dalinuosi su kolegomis ir savo mokytojais ir ugdytiniais.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Šiuo metu aktyviai tyrinėju pokyčius ir ugdymo inovacijas ankstyvojo ugdymo srityje. Per pastaruosius metus suvokiau, kad pažangiausioms kūrybinėms idėjoms ir vadybinėms praktikoms įgyvendinti labai svarbi vadovo mokymosi lyderystė. Siekis atrasti naujų žinių bei kurti verčių švietimo organizacijoje, skatinti pasitikėjimą žmonėmis, stiprinti jų asmeninį veiksmingumą, spręsti uždavinius kartu su kitais. Į tai investuoju savo intelektinį potencialą ir kūrybines galias.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Gyvenimas - tarsi vandenynas, kuris savo gelmėse saugo bet kurio žmogaus gyvenimo prasmę. Į šiandienos gyvenimo krantus vandenynas išskalauja studijų laikų brangenybes: susitikimus, išgyvenimus. Brangenybės padeda pakilti virš kasdienybės, įkvepia ateities sumanymams ir darbams. Tokia neįkainojama, neblankstančia brangenybe yra tapęs susitikimas ir nenutrūkstamas bendravimas su Mokytoja – profesore Audrone Juodaityte. Nuo bakalauro iki doktorantūros studijų buvome ir esame kartu. Per tą laikotarpį supratau, kad kelionė į mokslinio gyvenimo prasmę prasideda nuo Gyvavimo „iš širdies“. Profesorės asmenybėje įžvelgiau vaikų advokatę, kuri padėjo Lietuvai suvokti vaikystės fenomeną, ji subūrė jaunuosius mokslininkus, nutiesė kelią iš bevaikės pedagogikos į šiuolaikinės vaikystės fenomenologinius tyrimus. Bendraudamas su profesore atradau švietimo politikos ir vadybos diskursą. 

 

Marius Rakickas

„Interscalit“ CEO, baigęs 6 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Kaip ir sporte reikia nuolat treniruotis, kad būtum geros formos, taip ir žinias reikia nuolat atnaujinti, kad neliktum pakrašty su senomis tiesomis ir žiniomis.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Pamoka sena, bet dažnai ją sau pakartoju – nieko nėra savaime suprantamo.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Neturiu vieno guru, skirtingais gyvenimo periodais atsirasdavo pavyzdys, iš kurio galėjau pasisemti įkvėpimo ar išmokti naujų pamokų.

 

Vidas Gedžius

UAB „Mosta“ Generalinės rangos projektų direktorius, UAB „Statybos inžinerinis valdymas“ CEO, baigęs 6 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Žmogaus darbo etapas trunka apie 50 metų. Per darbo veiklą kiekvienam žmogui pagal charakterį iškyla daug klausimų ir noras būti ryt geresniam už šiandieną bei pasiekti savo tikslus, įprasminti gyvenimą. Nuolat mokantis, atrandi dalykų, kurių nepažinai mokantis universitete, sutinki daug motyvuotų asmenybių (dėstytojų, studentų, darbuotojų), su kuriais gali padiskutuoti įvairiais klausimais ir atrasti daugiau įdėjų kasdienėje rutinoje. Paieška per mokslą, per sutinkamą ir kuriamą aplinką mane skatina tobulinti gyvenimo pusiausvyrą.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Manau, pagrindinė pamoka yra DARYTI, daryti su tuo, ką turi šiuo metu, analizuoti praeitį ir kurti planus ateičiai, bet būtent DARYTI yra svarbiausia. Reikia su savimi dirbti, kad būtų noras DARYTI.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Kiekvienas mokytojas, kuris yra savo srities meistras, yra ryškiausia asmenybė. Atėjęs pas meistrą, pradžioje būni mokinys, o jei dirbi ugdoma kryptimi, tampi pameistrys, per patirtį ir iššūkius tampi meistru. Esu gyvenime sutikęs daug meistrų (savo srities profesionalų), iš kurių pasisėmiau išminties. Jei nesuprantu kažko, kas vyksta, pirmiausia pagalvoju, kad niekas nedaro veiksmų ar sprendimų be priežasties. Tad suprask ir padaryk geriau, jeigu tau to reikia, arba palik, nes tai tau nereikalinga.

 

Jurgita Rimkė

Egzistencinės psichoterapijos praktikė, baigusi 6 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Nežinančiojo nuostata ir prigimtinis smalsumas man yra varomoji jėga domėtis, mokytis bei auginti vidinį sąmoningumą, nes mes esame nuolatinėje neapibrėžtumo būsenoje, mus supanti aplinka yra dinamiška – visad besikeičianti. Šis vyksmas kelia klausimų bei skatina atsakymų paieškas į juos, o mokymasis yra erdvė tas žinių spragas patenkinti.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Susidūrus su įmestimi yra atėjęs suvokimas, kad gyvenime nėra atsitiktinumų ir kad aš visada turiu pasirinkimą. Pasirinkimą kaip reaguoti, kaip elgtis įsiklausant į save, atsispiriant į savo vertybinį pagrindą, aiškiai atskiriant kas nuo manęs priklauso, o kam aš įtakos neturiu. Kartais duotoje situacijoje užtenka tik pakeisti „iškylančio klausimo“ formuluotę. Net kai aplinkybės yra baisios ar neteisingos, vis tiek įmanoma rasti drąsos sukurti naujų būdų, kaip pagerinti savo likimą, galbūt pasitelkus naujų prasmių paiešką. Taip užklupusi krizė gali tapti proveržio, o ne žlugimo tašku.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Mano mokytojai yra mano klientai, kurie skatina mane gilintis, suprasti jų atsineštų negandų šaknis, mūsų terapinių santykių sąryšyje mes keičiamės kartu, atskleisdami vienas kitam savo mikropasaulius. O jeigu grįžtant prie Jūsų klausimo apie vieną ryškiausių sutiktų žmonių, tai mano mokytojas – Humanistinės ir egzistencinės psichoterapijos instituto įkūrėjas prof. dr. Rimantas Kočiūnas. Jo išmintis ir įžvalgos tapo mano transformacijos stimulu, tai padėjo atsisukti į save, pamatyti savo gyvenimo kelią.

 

Simonas Barsteiga

VILNIUS TECH išmanių ir klimatui neutralių gamybos procesų, medžiagų ir technologijų kompetencijų centro direktorius, baigęs 7 ISM Vadovų magistrantūros modulius

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

Esu sunkiai besikeičiantis žmogus. Man reikia daug kartų kartoti, daug kartų suklysti ir iš daugelio šaltinių išgirsti tą kai ką, kad įvyktų šioks toks pokytis. Nuolatinis mokymasis man padeda greičiau keistis ir po truputį suvokti, ką reiškia žodžiai „žinau, kad nieko nežinau“.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Sprendimai, kuriuos mes priimame šiandien, lemia mūsų ateitį. Mano pamoka, kurią mokausi – „per didelis žinojimas“. Neseniai keliavau po Indiją. Grupės autobuso vairuotojo labai daug klausinėjome apie šalį, o jis galiausiai atsakė taip: „Aš žinojau viską apie Indiją kol gyvenau savo mieste ir nedirbau vairuotoju. Dabar, kai keliauju po visą šalį, aš nežinau kas yra Indija.“ Tikiuosi, kad pasibaigus paskutinėms pamokoms sugebėsiu atsakyti panašiai.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Turiu du ryškius mokytojus, tai mano Tėtis ir mano pirmasis vadovas Roberto Rossi. Iš savo Tėčio išmokau, kad reikia padėti kitiems, o iš Roberto, kad bet koks projektas gali būti įgyvendintas ir kad visuomet yra vietos deryboms, kompromisui bei diplomatijai.

 

Milda Ivanauskienė

MO muziejaus CEO, baigusi ISM Executive MBA ir teisės magistrą, LL.M.

 

Kodėl Jums svarbu nuolat mokytis? Kas Jus skatina?

MO yra apie naujoves, tarpdiscipliniškumą, veržlumą, be to vadovauju žmonių komandai, tad labai natūraliai kyla ir poreikis, ir motyvacija nuolat plėsti akiratį įvairiose srityse, domėtis, gilintis, ieškoti atsakymų.

 

Kokia neseniai išmokta pamoka galėtumėte pasidalinti?

Kiekviena diena atneša pamokų, jeigu permąstai, kas ir kodėl vyksta. Bet nepraleidžiu progos eiti mokytis ir konkrečių dalykų – pavyzdžiui, pastaruoju metu gilinu žinias apie valdybų veiklą bei finansus.

 

Turėjote daug mokytojų savo gyvenime, bet kuris buvo ryškiausias/a? Kuo Jums Jis/i svarbus/i?

Vilniaus licėjaus menų mokytojas Ričardas Jankauskas dėstė etiką, muziką, dailę – tai buvo labai svarbios, akiratį praplečiančios ir ugdančios pamokos. To reikėtų kiekvienam žmogui! Svarbus buvo ne tik turinys – tokios esminės bei formuojančios pamokos buvo ir dėl mokytojo charizmos, užsidegimo. Neatsitiktinai dabar MO muziejuje turime jo vedamas Back2shool paskaitas.

 

Prisijunk prie didžiausios besimokančių vadovų bendruomenės Lietuvoje - studijuok ISM Vadybos ir ekonomikos universitete! Daugiau apie ISM Executive School HERE

magnifiercrosschevron-downarrow-up