Vadovo komunikacija nepatogiose situacijose: kas gali padėti?
2021-06-22


Komunikacijos svarba šiandien jau neabejojama. Ji, kaip ir efektyvi lyderystė, vadovams padeda užtikrinti sėkmingą bendravimą su visomis suinteresuotomis šalimis – nuo darbuotojų iki partnerių, klientų ar visuomenės. Tad vadovas turi būti itin gerai įvaldęs visus komunikacijos metodus, suprasti įrankius ir gebėti juos panaudoti tiek kasdienėse, tiek netikėtose situacijose. O su nepatogiomis situacijomis lyderiai susiduria bene kasdien. Jie turi spręsti konfliktus, duoti grįžtamąjį ryšį, prezentuoti, derėtis, valdyti krizes bei pokyčius.

Kad geri komunikaciniai įgūdžiai yra svarbūs sėkmei nurodo ir patys vadovai. ISM darytoje vadovų apklausoje kas trečias lyderis teigia, kad vadovavimo pradžioje labiausiai trūko komunikacijos įgūdžių ir žinių, beveik kas antras sako, jog komunikacinių įgūdžių svarba ateityje bus vis didesnė. Nors komunikacijos reikšmė vadovams akivaizdi, dr. Vita Akstinaitė, ISM Vadovų magistrantūros naujo modulio Vadovo retorika ir komunikacija vadovė teigia įžvelgianti tendenciją, jog Lietuvoje prevenciškai komunikacijos įgūdžius tobulina vis dar retas vadovas – į komunikacijos ekspertus ar agentūras dažniausiai kreipiamasi jau ištikus krizei ir pasivijus prastos komunikacijos pasekmėms.

Gebėjimas sklandžiai komunikuoti, spręsti konfliktus, įkvėpti komandą bei charizmatiškai pristatyti organizacijos viziją yra svarbi vadovo rolės dalis. Todėl siekiantiems dirbti efektyviau, norintiems puikiai komunikuoti tiek asmeniniu, tiek komandos, tiek organizaciniu lygmeniu ISM Executive School pristato naują Vadovų magistrantūros modulį Vadovo retorika ir komunikacija.

„Pristatyti savo idėją auditorijai, derėtis, spręsti konfliktus, duoti grįžtamąjį ryšį darbuotojams, kurie, galbūt, nelabai puikiai atliko užduotis, yra sunki ir nepatogi vadovo darbo dalis. Tokių situacijų dažniausiai stengiamasi išvengti, prieš jas užsimerkti, todėl ištikus krizei ar komunikacinių įgūdžių reikalaujančiai situacijai neretai vadovams trūksta pasiruošimo ir įgūdžių, gebėjimo jose laviruoti bei jas efektyviai spręsti. Pozityviu vadovu juk būti daug patogiau. Modulis Vadovo retorika ir komunikacija lyderiui suteiks žinias, įrankius ir metodus, kaip tokias situacijas valdyti bei kaip jose elgtis“, – sako dr. V. Akstinaitė.

Vadovai stiprins komunikaciją trijuose lygmenyse

Modulio Vadovo retorika ir komunikacija turinys susideda iš trijų mokymosi etapų. Pirmoje modulio dalyje dėmesys telkiamas į vadovą, kaip asmenį. Jo metu stiprinami lyderio gebėjimai komunikuoti savo viziją, reikšti mintis, prezentaciniai įgūdžiai. Antrajame etape fokusas telkiamas į vadovo įgūdžius komunikuoti su kitais, todėl orientuojamasi į bendravimą su komanda, vidinės organizacijos kultūros stiprinimą, konfliktų sprendimą, grįžtamojo ryšio davimą bei derybas. Trečiajame etape stiprinamas vadovo gebėjimas komunikuoti organizacijos lygmenyje, todėl modulio dėstytojai su vadovais gilinasi į tokias temas, kaip komunikacija su klientais, prekės ženklo strateginės pozicijos komunikavimas organizacijos portfelyje.

„Modulis pradedamas nuo pažinties su autentiškos komunikacijos sąvoka, vadovai mokosi suprasti save, kaip vadovą per savo autentišką retorinę komunikaciją, aiškinasi savo individualias stipriąsias ir silpnąsias komunikacijos savybes, kryptingai analizuoja ir ieško būtent jų vadovavimo stiliui labiausiai tinkančių metodų“, – modulio turiniu dalijasi dr. Vita Akstinaitė.

Charizmos ir viešojo kalbėjimo galima išmokti

Kaip rodo moksliniai tyrimai, charizmos, kaip ir lyderystės galima išmokti, todėl ISM Vadovų magistrantūros komanda į savo gretas pasikvietė vieną garsiausių charizmos ekspertų pasaulyje, „Harvard Business Review“ bei „The Economist“ neretai cituojamą profesorių John Antonakis. Drauge su ISM vadovų bendruomenės nariais jis nagrinės charizmos pagrindus, mokys ją suprasti, padės vadovams ugdyti charizmatišką komunikaciją.

Modulyje išlaikytas puikus balansas tarp teorijos ir praktikos, todėl programoje numatyta nemažai dirbtuvių konkrečių vadovo komunikacijos įgūdžių stiprinimui. Praktiniais patarimais ir žiniomis jose dalinsis savo srities profesionalai iš Lietuvos bei užsienio, tarp kurių ir Artūras Jonkus, komunikacijos agentūros „Agency1323“ direktorius ir Balys Narbutas, „Fabula Rud Pederson Group“ komunikacijos ekspertas ir konsultantas.

A. Jonkus su vadovais gilinsis į derybų meną bei krizių valdymą, konfliktų sprendimą. Čia numatytas darbas grupėse ar porose, kuriose vadovai praktiškai išbandys ir sustiprins gautas žinias.

Balys Narbutas

B. Narbutas vadovams padės tobulinti prezentacijos bei oratorystės meno įgūdžius. Dėstytojas koncentruosis ties scenos baime ir metodais jai įveikti. Vadovai drauge su komunikacijos ekspertu mokysis kurti viešąsias kalbas, aiškinsis jų konstravimo principus, susipažins su geros prezentacijos elementais ir jos pristatymo metodais.

„Viešasis kalbėjimas yra veikla, kuri daugeliui kelia neigiamų emocijų: verčia nerimauti, abejoti savo galimybėmis. Su tuo susiduria net ir aukščiausias pozicijas užimantys, žodžio kišenėje neieškantys lyderiai. Scenos ir viešojo kalbėjimo baimė vadovui neretai kelia stresą ir trukdo perduoti savo žinią klausytojams. Tad pasitaiko, kad dėl to sutrinka informacijos sklaida organizacijoje, komandoje, visuomenėje – pranešėjas netinkamai išsireiškia ar yra neteisingai suprantamas, o tai kartais gali tapti ir rimtų krizių priežastimi. Tad drauge su vadovais aiškinsimės, kaip sau padėti, kad liktume pasitikintys savimi ir suprasti, kaip teisingai perteikti pagrindinę mintį, kaip ruoštis kalboms ir elgtis prieš auditoriją, tobulinsime kitus viešojo kalbėjimo įgūdžius“, – sako B. Narbutas.

Daugiau apie modulį Vadovo retorika ir komunikacija ČIA.

Norite sužinoti apie studijas plačiau? Rašykite