Meniu

Naujiena

ISM universitete – socialinio verslo idėjos iš viso pasaulio

Kasmet ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto studentų organizuojamas tarptautinis socialinio verslo situacijų konkursas „Creative Shock“ jau septintąjį kartą sukvietė studentus iš daugybės pasaulio valstybių atvykti į Vilnių varžytis keturių dienų finale ir kartu spręsti tikrų socialinių verslų problemas.

2011 m. pradėta iniciatyva tada pritraukė 178 jaunuolius iš Lietuvos. Šiais metais konkurse dalyvavo beveik 7 kartus daugiau studentų iš 102 Europos, Azijos, Afrikos, Šiaurės ir Pietų Amerikos valstybių. „Creative Shock“ tradiciškai pritraukia dalyvius iš geriausių verslo universitetų – praėjusių metų konkurso laimėtojai buvo studentai iš „Oksfordo“ universiteto.

Anot organizatorių, pagrindinis „Creative Shock“ tikslas – skleisti žinią apie socialinį verslą ir siekti, kad gerosios praktikos pavyzdžiai sklistų po visą pasaulį. Bendradarbiaudami su šios srities įmonėmis, organizatoriai konkurso dalyviams kuria autentiškas socialinio verslo situacijas ir jų sprendimais dalijasi su socialinio verslo partneriais. Taip studentai ne tik praktiškai pritaiko universitetines žinias, bet ir geriau susipažįsta su socialinio verslo modeliu ir jo pritaikymo iššūkiais.

Antrojo atkrintamojo etapo metu dalyviai kūrė efektyvias ir pigias rinkodaros strategijas lietuviškiems verslams „Share the Light“, „Kūdikėlio lizdas“, „Draugų uogienė“ bei amerikietiškai socialinio verslo įmonei „Conscious Step“. Prie projekto šiais metais taip pat prisideda ir tarptautinis socialinis verslas „TOMS Shoes“.

Kasmet „Creative Shock“ idėja sklinda vis plačiau. Praėjusiais metais susižavėjęs projekto veikla ir pačiu socialinio verslo modeliu, buvęs dalyvis Niharas Lohiya inicijavo projekto kopiją gimtojoje Indijoje. Lietuviškojo pirmtako pavyzdžiu sukurtą konkursą „Strategy Storm“ vaikinas pradėjo tam, kad savo bendraamžiams galėtų suteikti tokią pat patirtį, kokią gavo Vilniuje.

Šiais metais lapkričio 30–gruodžio 3 dienomis TOP 10 komandų iš Europos ir Azijos šalių dalyvaus „Creative Shock“ finale. Čia jos varžysis dėl pagrindinio prizo – „Turkish Airlines“ bilietų į pasirinktą pasaulio šalį bei 2000 eurų vertės piniginio prizo.

Kviečia įsitraukti

Vykstant projektui, organizatoriai nepamiršta ir publikos už konkurso ribų – finalinio savaitgalio metu rengiama nemokama bei visiems atvira gruodžio 2 d. vyksianti tarptautinė socialinio verslo konferencija. Sekdami šių metų tema „Beyond the Idea“, iš Hong Kongo, Jungtinės Karalystės ir Šveicarijos atvykstantys konferencijos pranešėjai kvies praktiškai pažvelgti į idėjų įgyvendinimo procesą – kaip žengti pirmajį žingsnį, kokių iššūkių tikėtis ir kokiais būdais juos tikslingiausiai spręsti.

Iš Hong Kongo kilusi, tačiau Junginėje Karalystėje reziduojanti Bonnie Chiu konferenciją pradės kalbėdama apie globalios socialinio verslo įmonės kūrimą ir jos vystymą. Jau nuo ankstyvos jaunystės pasinėrusi į socialinę veiklą, Bonnie yra įkūrusi tarptautinę įmonę „Lensational“, siekiančią finansiškai ir psichologiškai padėti bėdoje atsidūrusioms moterims, mokant jas fotografijos įgūdžių.

Renginį vėliau tęs anglas Josh‘as Turneris, socialinio verslo „Stand4socks“ įkūrėjas. Pardavinėdamas ryškias spalvotas kojines, gautas lėšas jis skiria įvairioms labdaroms, atrinktoms pagal Jungtinių Tautų sudarytą aktualiausių socialinių problemų sąrašą. Josh‘o kalbos tema – verslo ateitis ir socialinio verslo modelis kaip neatsiejama jos dalis .

Kiti pranešėjai labiau gilinsis į socialinio verslo įmonės valdymo aktualijas. Kol Ruth Jenkins iš Jungtinės Karalystės plėtos stipraus socialinio verslo prekės ženklo kūrimo temą, Čilėje gimęs, tačiau dabar Šveicarijoje gyvenantis Hector Alvarez, kalbės apie motyvacijos išlaikymą ištikus bėdoms.

Sąvoką aiškina paprastai

Apie tradicinio verslo pokyčius kalba ir minėtosios socialinio verslo konferencijos vedėjas bei diskusijos moderatorius Jurgis Didžiulis. Pats įsitraukęs į įvairiausias socialines iniciatyvas ir gerai susipažinęs su šiuo verslo modeliu, jis teigia, kad Lietuvai reikia daugiau socialinio verslo pavyzdžių. Tik taip žmonės ims vertinti verslą ne kaip savanaudišką, o kaip visuomenę transformuoti galinčią priemonę:

„Daugelis socialinio pokyčio ištroškusių žmonių verslą vertina skeptiškai. Tačiau būtent verslumo įgūdžiai, žinios ir patirtis labiausiai įgalina asmenis siekti teigiamų pasikeitimų,“ – teigia atlikėjas.

O štai paties socialinio verslo idėją Jurgis Didžiulis aiškina paprastai. Jo teigimu, verslininkas moka įvertinti jį supančias aplinkybes ir iš to pasipelnyti. Visuomenininkas mato jį supančias problemas ir dirba tam, kad jas išspręstų bendram žmonių labui. O štai socialinis verslininkas suderina pelno siekimą bei altruizmą, kad pasiektų geriausią rezultatą abiejų aspektų atžvilgiu.

„Creative Shock“ yra tarptautinis socialinio verslo situacijų konkursas, skirtas kūrybingiems, ambicingiems ir socialiai atsakingiems jauniems žmonėms. Jo tikslas – skatinti socialinio verslo modelį ir jo pritaikymą panaudojant sėkmės istorijas. Konkurso metu vyksta ir nemokama bei visiems atvira socialinio verslo konferencija. Projektas ne vienerius metus nominuotas kaip geriausias verslumo skatinimo studentų renginys Lietuvoje. 2016 m. projektas apdovanotas portalo „Delfi“ ir Lietuvos studentų sąjungos rengiamuose apdovanojimuose Metų renginio kategorijoje. Projektą organizuoja ISM Studentų atstovybė kartu su ISM Vadybos ir ekonomikos universitetu. Renginys yra nemokamas.

Daugiau informacijos ir konferencijos registraciją galima rasti www.creativeshock.lt