Justina Baltušytė – išmoktos pamokos ir sėkmingai sukurtas prekių ženklas
2020-12-16

Justina Baltušytė 2011 m. ISM universitete baigė vadybos ir verslo administravimo bakalauro studijas, o 2013 m. įgijo tarptautinės rinkodaros ir vadybos magistro laipsnį. Justina pasakoja, kokias pamokas ji išmoko ISM ir kaip jai pavyko sukurti savo prekės ženklą.

Ką išsinešei iš studijų ISM?

Studijos ISM Vadybos ir ekonomikos universitete – viena geriausių investicijų. ISM ne tik suteikia teorinių žinių, bet ir daro didelę įtaką besivystančios asmenybės savybėms. Atkaklumas, patikimumas, greitas ir protingas problemų sprendimas, smalsumas ir ambicijos – tai įgūdžiai ir savybės, kurias įžvelgiau sutiktoje ISM bendruomenėje. Buvimas ISM dalimi suteikė galimybę susipažinti su bendraminčiais ne tik iš Lietuvos, bet ir iš užsienio. Karjeros pradžia buvo daug lengvesnė ir sklandesnė, kadangi rėmiausi ISM kultūra ir vertybėmis ir už universiteto ribų.

Papasakok apie savo karjerą. Nuo ko viskas prasidėjo?

Mano sukaupta darbo patirtis susideda iš dviejų komponentų: darbo rinkodaros skyriuose vidutinio dydžio ir didelio masto tarptautinėse mažmeninės prekybos įmonėse, bei privačių prekių ženklų kūrimo šeimos versle.

Pastaroji darbo patirtis sparčiai augančioje tarptautinėje įmonėje PEPCO gali būti įvardijama, kaip viena sudėtingiausių, tačiau pačių vertingiausių ir labiausiai praturtinančių.

Per mažiau nei 3 metus kartu su komanda atidarėme beveik 100 naujų PEPCO parduotuvių Baltijos šalyse. Galimybė koordinuoti rinkodaros veiksmus Baltijos šalyse, įveikti iššūkius ir prisidėti prie sėkmingos įmonių veiklos, kėlė didelį pasitenkinimą darbu. Dirbdama tarptautinėje rinkodaros profesionalų komandoje, galėjau patirti šalių kultūrinių skirtumų svarbą, taip pat susidurti su besiskiriančiais vartotojų įpročiais skirtingose šalyse. Kitaip tariant – praktiškai patyriau tai, kas buvo dėstoma per įvairias paskaitas ISM universitete. Darbas šioje tarptautinėje įmonėje suteikė puikią galimybę dirbti įvairiose srityse – nuo reklamos, viešųjų ryšių, iki derybų, įmonių socialinės atsakomybės ir bendro projekto valdymo. Patirtis tarptautinėje įmonėje suteikia praktinių žinių, kaip skirtingi verslo padaliniai yra tarpusavyje susiję ir priklausomi vienas nuo kito.

Kodėl nusprendei sukurti savo prekės ženklą?

Užmojis sukurti savo asmeninį prekės ženklą taip pat visada sukosi mintyse. Suprantant rinkodaros galią kyla atsakomybė ją naudoti tinkamam produktui ar paslaugai. Man pasisekė, kad turėjau galimybę prisidėti prie šeimos verslo – profesionalių odos priežiūros priemonių ženklo „DERMAMAY“ kūrimo. Priemonės skirtos verslas-verslui (angl. B2B) sektoriui – estetinės medicinos klinikoms, grožio specialistams. Norint sukurti tokį prekės ženklą reikia kiek kitokio požiūrio nei dirbant su galutiniais vartotojais. Įdomiausia prekės ženklo kūrimo dalis yra dalyvavimas visuose proceso etapuose – nuo produkto pasirinkimo, iki prekės ženklo ir pardavimų. Nėra paprasta, bet iš tiesų labai įdomu dirbti su geriausiais Europos mokslininkais, gauti visiškai naują produktą su savo prekės ženklu ir vėliau parduoti jį visoje Europoje.

Turėdama galimybę dirbti rinkodaros srityje, verslas-vartotojui (angl. B2C) ir verslas-verslui (angl. B2B) sektoriuose, suprantu, kaip racionalumas, psichologija ir menas gali veikti kartu, suteikti naudos ne tik verslui, bet ir bendruomenei.

Nori savo karjerai suteikti proveržį? Pasidomėk ISM bakalauro (ČIA) ir magistrantūros (ČIA) studijų programomis.