Išoriniai konsultantai: love & hate
2020-07-29

Jei užduotume vadovams klausimą, ką jie mano apie samdomus konsultantus, kaip pasiskirstytų atsakymai?

Love, nes:

  • Užduoda klausimus, nuo kurių negalima išsisukti. Atviri atsakymai dažnai yra gera dalis sprendimo.
  • Diagnozuoja vadybinę problemą arba įgalina tai padaryti darbuotojus, ypač tuos, kurie iki šiol buvo tarsi akli, nors Renata iš Procesų valdymo jau pusę metų į ją baksnoja.
  • Padeda visapusiškai pamatyti problemos šaknis, iš įvairių komandos narių perspektyvos ir rasti sprendimus.
  • Profesionaliai nusprendžia, kada reikia atlikti nepriklausomą tyrimą, o kada pakanka darbuotojų išsakytų idėjų.
  • Padeda pasiekti susitarimą ir sukuria emocinį nuosavybės jausmą problemos sprendimui visoje komandoje.
  • Žongliruoja vadybiniais ir konsultaciniais įrankiais – žino, kokius modelius taikyti, kada ir ką matuoti, kada patarti, o kada – padėti. Tą daro sklandžiai, nepastebimai, tarsi žaidžiant – pusės dienos posėdis su vadovais arba su konsultantu skiriasi taip pat, kaip valanda stomatologo kėdėje ir pas masažistą.
  • Profesionaliai pristato problemą ir jos sprendimo kelius su pasekmėmis. Tampa aišku, kokia kompleksinių problemų struktūra, priežastingumas, ir kurioje vietoje galima pralaužti užburtą ciklą. Argumentai pritaikyti įvairioms tikslinėms auditorijoms – darbuotojams, valdybai, padalinių vadovams.

Hate, nes:

  • Per mažai žino apie įmonės specifiką, ne visada įsigilina situaciją.
  • Aukšta kompetencija – brangi kompetencija.
  • Per ribotą laiką gali išspręsti tik ribotas problemas.
  • Jiems atrodo svarbu tai, kas vadovui ar darbuotojams šiuo metu nėra svarbiausia („reikia gaisrus gesinti, o ne aiškintis, kodėl Sandra nesusikalba su Antanu”).
  • Pribrainstormina, pristrateguoja ir dar priparduoda tai, kas gražiai skamba.
  • Neprisiima atsakomybės už rezultatus; įgyvendinti turi įmonė.
  • Pasiūlo sprendimus, kurie gal ir tiko kitai įmonei, tačiau netinka šiai – struktūra, sistemos ar net kultūra nepriima svetimkūnio.

Kaip spręsti love & hate dilemą?

Organizacijose, ypač didelėse, vis labiau pripažįstama vidinio konsultanto rolė ar net formali pareigybė. Gerai išmanydami ir taikydami įvairias konsultacines ir vadybines technikas, vidiniai konsultantai atsineša visus išorinio konsultanto privalumus, tuo pačiu gebėdami apeiti trūkumus.

Manote, kad norėtumėte išmokti konsultacijų meno? Tam kartu su žinomiausiais savo srities profesionalais parengėme Organizacijų konsultavimo modulį ISM Vadovų magistrantūroje. Šis modulis suteiks žinių, padėsiančių ugdyti vadovo gebėjimus būti vidiniu konsultantu. Tai universali bet kurio lygmens vadovo kompetencija, padėsianti:

  • klausyti ir išgirsti tiek darbuotojus, tiek klientus,
  • struktūruoti duomenis ir diagnozuoti problemą,
  • taikant įvairius vadybinius įrankius inovuoti ir ieškoti sprendimų,
  • įtraukti visą komandą ir perduoti jai nuosavybės jausmą kasdieniame darbe, ugdyti ir motyvuoti darbuotojus,
  • inicijuoti ir įgyvendinti pokyčius numatant ir įveikiant pasipriešinimą,
  • spręsti konfliktus ir padėti darbuotojams rasti kompromisus,
  • kompetentingai pirkti išorinį konsultantą – tada, kada jis tinkamas pagal problemos tipą ir mastą, specifines žinias, arba kai reikės naujovių.

Moduliui vadovauja dr. Rasa Katilienė. Jame dėsto ilgamečiai konsultantai – kiekvienas iš jų dalijasi tomis žiniomis, už kurias yra bene labiausiai pripažinti rinkoje: Eglė Daunienė, Lineta Ramonienė, Alfredas Chmieliauskas, Romanas Gaidukas, Rūta Klimašauskienė, Indrė Kontrimienė, Diana Palivonienė.

Daugiau apie modulį rasite čia.

Norite pasikalbėti, kokios Vadovų studijos jums tiktų? Registruokitės Vadovų studijų konsultacijai ONLINE