Organizacijų pokyčiai

Pastaruoju metu organizacijose pokyčiai tampa tiek įprasti, kad neturi pradžios ir pabaigos. Vis dėlto, daug pokyčių vyksta nesklandžiai, ne taip, kaip tikėtasi, neapibrėžtai ilgai bei nekryptingai ar netgi skausmingai. Kaip sklandžiai vykdyti pokyčius – to išmoksime modulio metu.
Doc. dr. Olga Štangej
Modulio vadovė
Lietuvių kalba
1 semestras
2022 m. ruduo
Atsisiųsti modulio aprašą

Modulio tikslas

Šio modulio tikslas – atitraukti vadovus nuo savo išankstinio žinojimo ir sprendimo „nuleidimo žemyn“. Paskatinti juos praeiti sprendimo paieškos procesą taip, tarsi tai darytų išorinis konsultantas.

Kam vertėtų rinktis šį modulį?

Šis modulis skirtas tiems vadovams, kurie nori gerai valdyti pokyčius - atsikratyti šališkumo, nustatyti tikrąją problemą, struktūriškai paruošti organizaciją pokyčiams.

Modulio rezultatai

Baigę modulį būsite pasirengę ugdyti organizacijas, priimti pokyčius, kaip natūralią būseną, kuri vyksta sistemingai, įtraukiančiai ir kryptingai, nebijoti situacijos neapibrėžtumo, nes daugybė šiame modulyje įsisavintų modelių, įrankių ir technikų padės suteikti užtikrintumo sprendimams.

Išsami informacija apie modulį

Apie modulį
Ką išmoksite?
Pagrindinės temos
Dėstytojai
Atsiliepimai

Apie modulį 

 

Pastaruoju metu organizacijose pokyčiai tampa tiek įprasti, kad neturi pradžios ir pabaigos. Tai nebe projektai su aiškiu apibrėžtumu ir terminais, o įprastinė būsena, kai sprendžiamos problemos, greitai reaguojama į besikeičiančią aplinką, ieškoma inovatyvių idėjų ir vystoma organizacija. Vis dėlto, daug pokyčių vyksta nesklandžiai, ne taip, kaip tikėtasi, neapibrėžtai ilgai bei nekryptingai ar netgi skausmingai.  

 

To priežastys – neteisingai nustatomos problemos, standartiniai ir siaurai taikomi metodai („kai turi plaktuką, viskas aplink atrodo kaip vinys“), nurodomasis vadovavimas, o ne įtraukiantis sprendimų priėmimas, menkas suinteresuotųjų šalių įtraukimas ir darbuotojų nuosavybės jausmas priimtiems sprendimams.  

 

Gero pokyčių valdymo pradžia – teisingas ir įtraukiantis sprendimas. Tam vadovas turi gebėti atsitraukti nuo savo išankstinio žinojimo ir sprendimo „nuleidimo žemyn“.  

 

Gera praktika – praeiti sprendimo paieškos procesą taip, tarsi tai darytų išorinis konsultantas:  

  • Atsikratyti savo šališkumo pradedant rinkti duomenis „nuo balto lapo“ ir užtikrinti, kad bus išklausytos visos suinteresuotosios šalys.
  • Elgtis su suinteresuotosiomis šalimis tarsi su klientais – jų nuomonė ir nuosavybės jausmas itin svarbūs, nes šiame etape suburiame pokyčio agentus ir įgyvendintojus.
  • Įsitikinti, ar sprendžiama tikrai ta problema, nustatyti tikrąją problemą.
  • Parinkti praktinius įrankius, padedančius problemai ir jos sprendimui suteikti struktūrą, naudoti inovatyvius metodus idėjoms rasti.
  • Taikyti technikas, įtraukiančias ir ugdančias komandas, kad šios pasiruoštų pokyčiui psichologiškai, laikytų jį „mūsų“, o ne „tų iš viršaus“, būtų atsakingi už įgyvendinimą ilguoju laikotarpiu.
  • Struktūriškai paruošti organizacijas pokyčiui.
  • Pažvelgti į pasirengimą pokyčiui per projekto prizmę – apibrėžtumas laike ir konkretūs veiksmai leidžia išvengti metų metus besitęsiančių ir/ar pasikartojančių problemų aptarinėjimo, nepriimant ir/ar nesiimant sprendimų.

 

 

Ką išmoksite? 

 

Organizacijai suteiksite vertę gebėdami:  

  • Analizuoti pokytį organizacijoje holistiškai, integruodami skirtingų suinteresuotųjų šalių (klientų, darbuotojų ir akcininkų) perspektyvas.  
  • Efektyviau siekti organizacijos tikslų ir produktyviau įgyvendinti jos planus.  
  • Taikliau ir tiksliau identifikuoti aktualią vadybos problemą ir/ar galimybę organizacijoje.  
  • Patarti, kaip įgyvendinti vertingą ir ilgalaikį pokytį organizacijose 

Pagrindinės modulio temos:

  • Pokyčio lyderio vaidmuo organizacijoje
  • Pokyčio apimties ir kliento pritraukimo susitarimai
  • Kompleksinis problemų sprendimas
  • Pokyčio iniciatoriaus ir vidinio kliento santykis
  • Projektų valdymo kompetencijų poreikis pokyčių lyderių veikloje
  • Informacijos problemai spręsti rinkimas ir analizė
  • Pokyčio komunikacija koučingo pagalba organizacijose
  • Organizacinės problemos diagnozė/atradimas
  • Organizacijos dizainas (angl. „Organization Design“)
  • Inovatyvūs iššūkių sprendimo metodai
  • Suinteresuotų šalių įtraukimas į pokyčio procesą
  • Pasipriešinimas pokyčiams
  • Vadovavimo strategijos įmonėje sudarymas
  • Pokyčio sėkmės rodikliai
Grįžti į skilties viršų

Naudingos nuorodos

Svarstote apie studijas?

Registruokitės konsultacijai ir atsakysime į visus jūsų klausimus!
Konsultacija
envelopephone-handsetmagnifiercrosschevron-downchevron-leftchevron-rightarrow-upchevron-right-circle linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram