Profesorius
Telefonas: +370 5 2123960
El. paštas: *protected email*
Prof. dr. Tado Šarapovo paskaitose studentai gaus per dešimtmečius Lietuvoje ir užsienyje sukauptas žinias bei mokslų Vašingtone, studijų Lietuvoje bei Vokietijoje suformuotą platų, pasaulietišką ir modernų požiūrį.
Bakalauro, magistro ir doktorantūros studijas T. Šarapovas baigė Kauno technologijos universitete, kur sėmėsi mechanikos, vadybos ir ekonomikos dalykų lietuvių anglų kalbomis bei stažavosi Vokietijoje. T. Šarapovas turi ne tik stiprų ekonominį išsilavinimą, kurį sustiprina vadybos žinios, tačiau visą gautą teoriją jis įtvirtino praktikoje. Tadas keletą metų dirbo vadybinį darbą statybinės rangos įmonėse, vėliau su Danijos ir Vokietijos bendrovėmis dirbo ties verslo konsultaciniais projektais dėl gamybos perkėlimo į Lietuvą ir kitas Baltijos šalis, vadovavo kelioms daniškoms įmonėms. Tad kaip veikia įmonės, kokie jų iššūkiai ar kaip jas veikia ekonomika ir įvairūs sprendimai, Tadas puikiai išmano ne tik teoriniu, tačiau ir praktiniu lygmeniu.
Šiandien T. Šarapovas užima ISM bakalauro studijų Ekonomikos ir duomenų analitikos programos vadovo pareigas. Savo turimą išsilavinimą, žinias ir kompetencijas jis panaudoja siekdamas, kad jo programa nuolat atitiktų dabarties poreikius, kad joje dėstytų geriausi savo srities profesionalai, kad iš ISM universiteto išėję studentai būtų paklausūs ir geidžiami darbo rinkoje.
Tadas sako, kad jam labai svarbus jaunų žmonių ugdymas ir tobulėjimas, būtent todėl jis dirba ISM universitete, kur skaičiuoja savo vienuoliktus darbo metus. Be programos vadovo pareigų jis dėsto ir mikroekonomiką, kur siekia paprastai paaiškinti iš pirmo žvilgsnio sudėtingus dalykus, esant poreikiui patarti ir padėti tobulėti. Anot Tado, mikroekonomika yra itin įdomus ir reikalingas dalykas, o kurso metu išmokstami principai gali būti puikiai taikomi tiek profesinėje veikloje, tiek asmeniniame gyvenime.
Programos kodas
ECO116
Kreditai
15
Mokymosi kalba
Bakalauro baigiamasis darbas – tai savarankiškas studento darbas, apibendrinantis bei gilinantis studijų metu įgytas žinias, gebėjimus ir mokėjimus bei pagrindžiantis suteikiamą ekonomikos bakalauro kvalifikaciją. Bakalauro studijų baigiamasis darbas turinio ir analizės metodų požiūriu yra tiesiogiai ir netiesiogiai jungiantis įvairių disciplinų objektą į vieną visumą.
Bakalauro baigiamajame darbe tikslinga nagrinėti aktualias makroekonomines, mikroekonomines bei finansų rinkų ir institucijų problemas. Pasirinkus nagrinėti aktualias įmonės ekonomines problemas, rekomenduojama atlikti įmonių veiklos ekonominį vertinimą, pagrįsti gamybinius ar investicinius sprendimus, tikslinga spręsti įmonių veiklos optimizavimo problemas, atsižvelgti į mikroekonomines bei makroekonomines aplinkybes ir pan.
Įmonė ar organizacija, kurios problema nagrinėjama baigiamajame bakalauro darbe, turėtų sutapti su praktikos vieta. Išimtys gali būti daromos šiais atvejais:
1. studentas atlieka praktiką finansų institucijoje, valstybinėje institucijoje, konsultacinėje bendrovėje (ministerijoje, asociacijoje, banke, draudimo bendrovėje ar kitoje finansų institucijoje, nekilnojamojo turto agentūroje, audito bendrovėje, ekonomikos tyrimų bendrovėje ir pan.) ir analizuoja šios institucijos ar bendrovės klientų veiklą ar pasirenka problemą, kurios sprendimui aktualūs praktikos metu surinkti duomenys. Ši situacija turi būti aiškiai aprašyta bakalauro baigiamajame darbe, paaiškinant praktikos vietos ir įmonės, kurios problema nagrinėjama, nesutapimo priežastis; 2. studentas atliko praktiką anksčiau (ne tą patį studijų semestrą, kai rengiamas bakalauro baigiamasis darbas) ir nebegali susirinkti duomenų toje pačioje vietoje (įmonė bankrutavo, pakeitė veiklos sritį, nutrūko studento ir įmonės santykiai). Tokiu atveju iš kitos įmonės, kurios problema sprendžiama bakalauro baigiamajame darbe, pristatoma pažyma, jog įmonė žino ir sutinka, kad apie ją būtų renkami duomenys ir rašomas bakalauro baigiamasis darbas; 3. įmonės veiklos profilis neatitinka nagrinėjamos probleminės temos.
Bakalauro baigiamasis darbas rengiamas aštuntąjį studijų semestrą, jam skiriama 15 ECTS kreditų. Darbas gali būti rašomas lietuvių arba anglų kalba (priklausomai nuo darbo vadovo).
Dalyko studijų siekiniai
• Gebėti identifikuoti aktualią mikroekonominę, makroekonominę, finansų rinkų ar institucijų, organizacijos, vadybos ekonomikos problematiką, jos pagrindu formuluoti darbo tikslus ir uždavinius. • Gebėti analizuoti ir tirti pasirinktąją nagrinėjamo objekto aplinką (šalies, rinkos, sektoriaus, įmonės) ir jos ekonominius rodiklius, jų parametrus bei pagrįsti problemos egzistavimą ir poreikį ją spręsti. • Gebėti parinkti tinkamą tyrimo metodą iškeltai problemai spręsti, susieti mokslinių teorijų apžvalgos ir nagrinėjamos praktinės problemos analizės duomenis, įvertinti metodų privalumus, trūkumus bei apribojimus tiriant konkrečią praktinę problemą. • Gebėti atlikti tyrimą ir pagrįsti jo rezultatų taikymą darbo įvade suformuluotos problemos sprendimui. Gebėti apibendrinti rezultatus, juos išsamiai analizuoti, interpretuoti ir pateikti iš to sekančias rekomendacijas. • Gebėti apibendrinti didelės apimties projekto (rašto darbo) išvadas, siejant jas su darbo tikslu ir uždaviniais. • Gebėti sintezuoti atskiras darbo dalis ir užduotis į vieningą, nuoseklų, ekonomines žinias ir kompetencijas demonstruojantį akademinį rašto darbą, atitinkantį reikalavimus formatui ir apimčiai. • Gebėti parinkti ir naudoti tinkamus teorinius ir kitus šaltinius keliamai problemai atskleisti. Gebėti analizuoti, parinkti ir pritaikyti tyrimų metodus aiškiai demonstruojant žinių taikymo, analizės, vertinimo ir naujų žinių (sprendimų) kūrimo gebėjimus. • Gebėti planuoti darbo laiką rengiant didelės apimties akademinį rašto darbą. • Gebėti pristatyti parengtą darbą specialistų auditorijai, argumentuotai paaiškinti sprendimus ir atsakyti į klausimus.
Dėstytojai
ECO101
6
Course annotation
This course provides an introduction to analysis of economic behavior. The ability to predict market outcomes is indispensable not only for a sound business strategy but also for a meaningful public policy. The main focus of the course is on optimal decision making, understanding determinants of demand and supply, market equilibrium, strategic behavior, and welfare analysis. Introduction to choice under uncertainty and the general equilibrium analysis is also covered.
Aims of the course
The course should teach an analytical approach to the functioning of the market mechanism, economic behavior of market participants, market environment impact on competition, and business strategies. Students should acquire the skills and the ability to apply microeconomic analysis and optimization methods to a large variety of economic problems.
Learning outcomes