Konsultantė-ekspertė
Telefonas: +370 5 2123960
El. paštas: *protected email*
Formalusis konsultantės-ekspertės Kristinos Maikštėnienės išsilavinimas – trys magistro laipsniai: taikomoji matematika, finansų ekonomika ir strateginė rinkodara (atitinkamai – KTU Informatikos f-tas, CEU & University of the State of New York, JAV Northwestern University Kellogg School of Management), vis dar bebaiginėjama doktorantūra. Be kelių trumpalaikių darboviečių (dirbtinio intelekto sistemų programavimas, moksliniai tyrimai tikimybių teorijos srityje), ilgiausiai patirties sėmėsi dirbdama Procter and Gamble kompanijoje Rygoje bei Varšuvoje, bei ISM. ISM’e jau dvidešimtus metus specializuojasi vadovų studijose bei mokymuose, dėstymą bei vadovavimą įvairioms programoms derindama su tarptautine konsultacine veikla.
Nuolat skaito pranešimus pasaulio verslo mokyklose bei konferencijose. Konsultantės-ekspertės tyrimai bei įžvalgos koncentruojasi dviejose pagrindinėse srityse: verslo modelių inovacijose bei vadovų (executive) mokymo metoduose. Įsimintiniausi pranešimai skaityti Harvardo verslo mokykloje (2010), Northwestern universiteto Kellogg vadybos mokykloje (2011), Čikagos universiteto Booth verslo mokykloje (2012), Singapūro vadybos universitete (2014), MIT Massachussetts Institute of Technology (2015 ir 2018), Stanfordo universitete (2018), Havanos universitete (2018). Globaliose akademinėse konferencijose periodiškai pristato ir ISM vadovų auditorijose gimusias mokymo metodų inovacijas.
„Universitete dėstau nuo 2000-ųjų, t.y. nuo pat Vadovų magistrantūros studijų įkūrimo pradžios. ISM – tai ypatinga bendrakūrimo erdvė, kurioje dėstytojai ir studentai yra svarbiausi dalininkai ir kokybės tęstinumo garantai. Nemaža dalis šioje erdvėje sutiktų studentų įvairiomis aplinkybėmis yra tapę mano mokytojais arba kolegomis. Studijų kokybę čia nulemia ne formalios taisyklės ar kokybės sistemos, o gilus asmeninis auditorijose esančių žmonių įsipareigojimas, nulemtas unikalaus organizacijos verslo modelio ir universiteto pirmaisiais gyvavimo metais suformuotos kultūros.
Auditorijose siekiu peržengti disciplinos ar verslo funkcijos ribas. Pavienė disciplina – palyginti menkavertis įrankis, ir tik išmanantieji jų derinius atlieka sąmoningus pokyčius. Vadovams dėstydama su strategija bei rinkodara susijusius dalykus, esminiu ateities prioritetu laikau ekosistemų mąstymą. Metodologiniu požiūriu idėjų semiuosi iš tarpdisciplininio tinklų mokslo (network science). Šiuolaikinės rinkų disciplinos yra ne apie tai, kokį tiesioginį poveikį daryti žmonėms, o kaip organizuoti vertės kūrimo tinklus ir praktikuoti decentralizuotą lyderystę. Kalbant apie studijų pritaikomumą – nors būtent darbo rinka dažną priverčia imtis mokslų, sąmoningi vadovai ilgalaikes mąstymo kompetencijas vis dažniau iškelia virš taktinių darbo rinkos “užsakymų”. Ir po daugelio metų sutikti pasakoja, kaip studijose perprasti mąstymo principai lėmė ilgalaikį verslo pokytį, nors specifiniai įrankiai jau seniai pamiršti. Vienok pavykusi vadovų studijų programa – tai geras balansas tarp poveikio ilgalaikiam mąstymui ir įgalinimo jau šiandien atlikti svarbius sprendimus.
Kiekviena paskaita yra žaidimas, kur vadovai žaidžia tarpusavyje. Jie paprastai atviri visoms įmanomoms žaidimo formoms, jei tik tų formų neapribojame. Na, o dėstytojas kuria vertę pasiūlydamas (ne primesdamas) gerą turinį ir organizuodamas tinkamai struktūruotus žaidimų derinius. Stengiuosi nuolat būti arti originalios minties šaltinių – labiausiai pažengusių pasaulio mąstytojų, akademikų, kūrėjų ir taip formuoti kuo objektyvesnį rūpimų disciplinų paveikslą. Dalyvavimas globaliuose renginiuose, konferencijose, gyvi susitikimai su minties lyderiais man pačiai padeda suvokti pilną vadybos studijų lauką, įžvelgti konkuruojančias teorijas, dažnai politines jų konkuravimo priežastis, asmenybių kontekstus ir ieškoti subalansuoto požiūrio. Pasaulinę vadybos minties sceną siekiu kuo objektyviau perteikti ISM vadovų auditorijoms. Mėgstu pristatyti skaitinių ar konkrečių vadybos modelių autorius vizualizuodama jų bendradarbiavimo tinklus, požiūrių susikirtimus, aptarti autorių mąstymo aplinkybes, jų mokyklų konkuravimo aspektus, atskleisti kas tie autoriai kaip asmenybės, su kuo jie bendradarbiauja, apie ką naujo dabar mąsto. Ir, žinoma, diskutuoti, kodėl ir kaip visa tai keičia konkrečias vadybos praktikas.
Didžioji dalis mano laisvadienių prabėga lankantis dideliuose pasaulio miestuose. Ten bandau bent laikinai įsipinti į vietos bendruomenes ir iš jų mokytis įvairiausiuose formatuose nuo meno ar muzikos pamokų iki skirtingų sričių tobulinimosi kursų. Mano naujausias hobis – strateginiai stalo žaidimai (board games), kai kelių kvadratinių metrų erdvėje dažnai net nepažįstami žmonės mėgaujasi žaidimo tėkme ir mąstymo modelių mainais. (Beje, stalo žaidimus kaip mokymosi metodą nuo šių mokslo metų gali išbandyti ir Vadovų magistrantūros studijų dalyviai). O ideali kūrybinio poilsio vieta man – tai suolelis kuriame nors dideliame modernaus meno muziejuje, kelias valandas stebint pasirinktą meno kūrinį ir, kas visų įdomiausia, to kūrinio žiūrovus.“
Programos kodas
GRAV031
Kreditai
6
Mokymosi kalba
Course Description
Customer Value Analytics is about turning customer data into insights, into decisions, into business value. Overall, the course is designed to provide students with a foundation on how to measure and manage customer value to increase profitable growth – and how to raise company’s customer value accountability to a higher level. The relevance of any marketing organization depends on its ability to systematically manage customer value, and the best marketers aspire to make this happen. From a leadership vantage point, there’s a lot riding on marketing’s ability to make a shift from product orientation to market and customer value orientation, because reactive and purely tactical marketing doesn’t exercise much impact.
This course covers some of the key ideas for customer value analysis and analytics. The approach taken throughout the course hinges on three questions:
Learning Outcomes
During this course, you will:
Dėstytojai
30 ETCS
Mokymosi valandų skaičius
1 semestras
Šis modulis – praktinis kliento vertės bei verslo modelio inovacijų kursas įvairių funkcijų bei lygmens vadovams, ieškantiems naujų augimo galimybių ir pasirengusiems kurti rezultatyvesnę strateginės rinkodaros (vertės kūrimo bei monetizavimo) funkciją šiuolaikinėje organizacijoje.
Strateginės rinkodaros kaip vertės kūrimo disciplinos kompleksiškumą šiandien atspindi nebe tiesinės vertės grandinės, o žmonių ir mainų objektų tinklų valdymas. Deja, daugelis organizacijų tam dar nepasiruošę. Rinkodara viduje dažnai suvokiama kaip vertės grandinės gale esanti taktinė komunikacijos dalis. Ji atskirta nuo bendrųjų strateginio planavimo procesų, tad vertės inovacijos vyksta nesistemingai. Rinkodaros lėšos laikomos ne investicija, o išlaidomis, o verslo vieneto lygmenyje dar gana įprasta matyti atskirus verslo strategijos ir rinkodaros planus. Esamų rinkodaros specialistų kompetencijos organizacijose neretai izoliuotos, nepilnai išnaudojamos valdymo lygmenyje, vadovai rinkodaros „nesupranta“. Skaitmenizacijos, dirbtinio intelekto, kiti technologiniai sprendimai dažnai atliekami anksčiau nei vertės analizė.
Ateities rinkodara nebe ta, kurią galima atiduoti į vieno, kad ir labai atsakingo, rinkodaros specialisto ar padalinio rankas. Norint konkuruoti skaitmenizacijos ir daugialypių rinkų aplinkoje, strateginės rinkodaros kompetencijas būtina integruoti į visų lygių vadovų, savininkų bei kitų organizacijos narių sprendimus.
Produktyviausi pokyčiai vyksta tada, kai naujus mąstymo modelius, vertės kūrimo tendencijas perpranta „savininkas“ – vadovas, jaučiantis savininko atsakomybę (angl. sense of ownership). Argumentuotus sprendimus taip pat privalo gebėti siūlyti ir bet kurios funkcijos – IT, HR, finansų, ir, žinoma rinkodaros, komercijos, pardavimų vadovas ar valdybos narys, siekiantis kryptingai auginti organizacijos vertę.
Modulis skirtas:
Baigę modulį dalyviai įgyja nuoseklų supratimą apie šiuolaikinės rinkodaros funkcijos turinį bei organizavimo principus, šios funkcijos organizavimo praktikas, išmano skirtingus vertės kūrimo bei matavimo būdus, geba efektyviau organizuoti strateginės rinkodaros (vertės kūrimo bei inovacijų) veiklas, kritiškai įvertinti įmonės verslo modelį, analizuoti daugialypes rinkas, identifikuoti geriausius vertės kūrimo scenarijus ir vertės monetizacijos alternatyvas šiuolaikinėje ekonomikoje.
PILNAS MODULIO APRAŠYMAS
Modulio vadovė | Kristina Maikštėnienė
Kristina Maikštėnienė, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja. Modulio vadovė nuo 2000 metų. Vadybos magistrė (MBA, JAV Northwestern University Kellogg School of Management), finansų ekonomikos magistrė (Central European Univ. & Univ. of the State of New York), taikomosios matematikos magistrė (KTU). Dirbo Procter&Gamble Rygos bei Varšuvos padaliniuose (rinkodara Baltijos šalių ir Baltarusijos rinkose). Academy of Management (AoM), Strategic Management Society (SMS), American Marketing Association (AMA), Professional Pricing Society (PPS) narė, žurnalo „Baltic Journal of Management“ (Emerald Publishing) redakcinės kolegijos narė. 19 metų konsultuoja įvairių šalių verslo įmones, veda vidinius bei išorinius verslo mokymus, kuria ilgalaikes, į rezultatus orientuotas mokymosi akademijas. Nuo 2013-ųjų metų gilinasi į tinklų ekonomikos subtilybes ir platformų verslo modelius, šiomis temomis nuolat skaito pranešimus pasaulio verslo mokyklose bei akademinėse konferencijose.
Studentų atsiliepimai
Aurimas Stikliūnas | VĮ „Lietuvos Oro Uostai“ Aviacinių paslaugų skyriaus vadovas
„Viena pagrindinių ISM Executive School Strateginės rinkodaros ir vertės inovacijų modulio verčių, kurią gavau studijų metu – per neoklasikinės rinkodaros sampratą ir jos pritaikymą naujiems (platformų) verslo modeliams sukurtas naujas požiūris į rinkodarą. Šiame modulyje, remiantis naujausiomis rinkos analizės, rinkodaros strategijų kūrimo ir įgyvendinimo teorijomis, daromos rinkodaros strategijų ar jos atskirų elementų įgyvendinimo realios simuliacijos ir sprendžiamos tikros problemos, kurias modulio studentai atsineša iš savo įmonių ir nuosavų verslų. Šio modulio metu atliktas tyrimas sėkmingai prisidėjo ir prie Lietuvos oro uostuose diegiamos naujos paslaugos įvedimo į rinką, o pakeistas požiūris į rinkodarą ir įgytos patirtys toliau sėkmingai naudojamos darbinėje veikloje.„
Vilius Kontrimas | UAB „Advantes technologies“ Įkūrėjas ir Generalinis direktorius
„Pasirinkdamas Strateginės rinkodaros ir vertės inovacijų modulį tikėjausi sukurti stiprų žinių karkasą rinkodaros bei inovacijų srityse ir lūkesčiai pasiteisino su kaupu. Iš karto praktikoje panaudojau rinkos analizės, segmentavimo, pozicionavimo, marketingo priemonių žinias, naujų produktų kūrimo įžvalgas. Šiuo metu mūsų versle vykdome tarptautinę plėtrą, kuriame daug naujų produktų. Buvo ypatingai įdomu nagrinėti praktinius kitų kompanijų atvejus ir karštai diskutuoti su kitais modulio dalyviais. Modulyje susipažinau su būriu labai stiprių vadovų ir papildžiau savo vertingų kontaktų tinklą. Studijuoti buvo labai įdomu, smagu, naudinga. Rekomenduoju visiems norintiems augti, prasmingai praleisti laiką, praplėsti akiratį ir vertingų pažinčių ratą.“