Docentė
Telefonas:
El. paštas: *protected email*
Programos kodas
MNG107
Kreditai
6
Mokymosi kalba
Aim of the course
During this course students will address the key themes of the subject material as well as ethical dilemmas in organizations via theoretical study discussions in seminars. Organizational behavior module will be analyzed and discussed in three levels: individual, group, and organization. At individual level the elements of personality, social perception, learning, motivation and attitudes, theories and their application possibilities in the management of our own and other people’s working behavior will be analyzed. At group and organizational levels, the processes occurring in workgroup that influence the relationships of group members and their work results, personal and organizational means of improving group performance will be discussed. The last part is dedicated to show relations between organizational behavior and human resource management practices.
Learning outcomes
Dėstytojai
FIN119
15
Dalyko anotacija
Tai praktinis kursas, skirtas pritaikyti žinias ir įgūdžius, įgytus studijų metu praktiniams finansų uždaviniams spręsti. Studentai, atliekantys praktiką verslo įmonėse, įsisavina praktinius organizacijų finansinės analizės aspektus. Studentai, atliekantys praktiką finansinėse institucijose, susipažįsta su jų funkcijomis, vykdoma veikla bei svarba finansų rinkose. Praktikos metu studentai gilinasi į įmonės ar finansų institucijos veiklai darančius įtaką vidinius ir išorinius veiksnius.
Praktikos metu studentai dirba pasirinktoje įmonėje ar institucijoje (organizacijoje). Yra galimi du įmonės pasirinkimo variantai:
Bendra praktikos apimtis – 15 ECTS (405 valandos), iš kurių:
Dalyko tikslai
Finansų praktika skirta praktiniams organizacijų ekonomikos aspektams įsisavinti.
Praktikos tikslai:
Dalyko studijų siekiniai
ECO124
Anotacija
Tai praktinis kursas, skirtas pritaikyti žinias ir įgūdžius, įgytus studijų metu praktiniams ekonomikos uždaviniams spręsti. Studentai, atliekantys praktiką verslo įmonėse, įsisavina praktinius organizacijų ekonomikos aspektus. Studentai, atliekantys praktiką valstybinėse institucijose, susipažįsta su jų funkcijomis, vykdoma veikla bei svarba valstybės ekonominės politikos vykdymo procese. Praktikos metu studentai gilinasi į įmonės ar institucijos veiklą įtakojančius vidinius ir išorinius veiksnius. Studentai, atliekantys praktiką verslo įmonėse parengia tos įmonės ekonominės analizės ataskaitą. Studentai, atliekantys praktiką valstybinėse institucijose, parengia šalies ekonominės analizės ataskaitą. Praktikos tvarkaraštyje nustatytu laiku studentas studijų skyriui pateikia ataskaitą.
Ekonomikos praktika skirta praktiniams organizacijų ekonomikos ar makroekonomikos aspektams įsisavinti. Praktikos metu studentai dirba pasirinktoje įmonėje ar institucijoje (organizacijoje). Yra galimi 2 įmonės pasirinkimo variantai:
• praktikos vietą susiranda pats studentas; • praktikos vietą gali padėti surasti ISM karjeros centras.
Bendra praktikos apimtis – 15 kreditų (405 akademinių valandų), iš kurių:
1. praktika įmonėje – 360 valandų; 2. auditorinės valandos – 10 valandų; 3. savarankiškas studento darbas – 35 valandos.
ECO115
Annotation
Students will study a range of real estate market economics topics. Real estate and real estate market characteristics, major market parameters will be discussed theoretically and by using practical examples. Students will have an opportunity to evaluate socio-economic factors impact on real estate market functioning, real estate market trends will be analyzed as well. Major valuation approaches will be applied to learn how to value different types of real estate.
Aim
The aim of Real Estate Economics course is to introduce diversity of real estate as an object, peculiarities and uniqueness of real estate market as well as application of systematic approach when analysing major market parameters. Other part of the subject is dedicated to present major practical real estate activities – real estate development, real estate market analysis, valuation and investments into real estate as well as property management. After graduation of the course students shall be able to interpret various data related to real estate market analysis, apply proper valuation methods for property valuation as well as pass real estate valuators assistant exam.
• Analyze major real estate market (REM) parameters and environment impact to REM. • Analyze real estate market functioning and make forecast of future trends. • Evaluate different type of property using different methods: income approach, sales approach and cost approach. • Analyze and make real estate investment desicions. • Overview the process real estate market participants activities and processes applying systematic approach. • Work in teams, present work results both in writing and orally, substantiate decisions taken.
MNG232
Course Description
Business Consulting Project (BCP) is a multidisciplinary subject that gives an opportunity to apply and further develop classroom skills and tools learned at university in a real world setting. In addition, students have the opportunity to develop basic personal, social, methodological skills. The project consists of a market analysis with primary and secondary research and the development of clear and realizable measures, suggestions and concepts. The team plans and conducts primary research, collects and analyses data and draws appropriate conclusions. The dynamic nature of organizations and significant environmental forces have given rise to rapidly developing topics that promise to ensure that BCP will continue to be a useful subject study.
Course Objectives
The module aims to introduce students to the major business consulting concepts and be ready to systematically evaluate and solve problems related to business consulting projects.