Docentas
Telefonas:
El. paštas: *protected email*
Kreditai
30 ETCS
Mokymosi kalba
Mokymosi valandų skaičius
1 semestras
Pastaruoju metu organizacijose pokyčiai tampa tiek įprasti, kad neturi pradžios ir pabaigos. Tai nebe projektai su aiškiu apibrėžtumu ir terminais, o įprastinė būsena, kai sprendžiamos problemos, greitai reaguojama į besikeičiančią aplinką, ieškoma inovatyvių idėjų ir vystoma organizacija. Tačiau daug pokyčių vyksta nesklandžiai, ne taip, kaip tikėtasi, neapibrėžtai ilgai bei nekryptingai ar netgi skausmingai.
To priežastys – neteisingai nustatomos problemos, standartiniai ir siaurai taikomi metodai („kai turi plaktuką, viskas aplink atrodo kaip vinys“), nurodomasis vadovavimas, o ne įtraukiantis sprendimų priėmimas, menkas suinteresuotųjų šalių įtraukimas ir darbuotojų nuosavybės jausmas priimtiems sprendimams.
Gero pokyčių valdymo pradžia – teisingas ir įtraukiantis sprendimas. Tam vadovas turi gebėti atsitraukti nuo savo išankstinio žinojimo ir sprendimo „nuleidimo žemyn“. Gera praktika – praeiti sprendimo paieškos procesą taip, tarsi tai darytų išorinis konsultantas:
Įvaldęs šiuos principus, kiekvienas vadovas bus pasirengęs ugdyti organizacijas, priimti pokyčius kaip natūralią būseną, kuri vyksta sistemingai, įtraukiančiai ir kryptingai, nebijoti situacijos neapibrėžtumo, nes daugybė šiame modulyje įsisavintų modelių, įrankių ir technikų padės suteikti užtikrintumo sprendimams.
PILNAS MODULIO APRAŠYMAS
Modulio vadovė | Rasa Katilienė
ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytoja. R. Katilienės interesų sritys – lyderystės ir organizacijos kultūros ypatumai. ISM akademikė yra verslo konsultantė, „ICF ACC“ ugdomojo vadovavimo specialistė, lektorė. R. Katilienė yra sertifikuota Spiralinės Dinamikos teorijos „SDi“ praktikė, „DeepChange SQ21“ dvasinio intelekto ugdymo konsultantė, turi dvylikos metų praktinę patirtį vadovavimo, projektų valdymo, pardavimo ir klientų aptarnavimo srityse, sukauptą dirbant telekomunikacijų bendrovėje, asmenybės ugdymo srityje – savanoriaujant ir konsultuojant.
Studentų atsiliepimai:
Diana Macevičė | Gyvybės draudimo UAB „SB draudimas“, komercijos direktorė
Studijų metu praėjau įvairius etapus savo suvokime, kas yra konsultavimas, kiek tai yra man tinkama ir kiek aš esu jam tinkama. Čia ne kartą išgirdau ir supratau prasmę teiginio, kad nuo klausimo priklauso ir atsakymas, kad uždavę neteisingą klausimą, įstringame, o mąstymo pokyčius skatina klausimas „kodėl?“ Pastebėjau, kad po šio studijų pusmečio darbe ir gyvenime pradėjau sąmoningai naudoti daugiau atvirų klausimų, ne tik klausyti, bet ir girdėti, taikau „koučingo“ metodo elementus, kas duoda rezultatų – leidžia žmogui, su kuriuo bendrauju, tendencingai kreipti savęs analizės link, padėti rasti atsakymus pačiam. Įpratau analizuoti save ir vis įsitikinu, kad tik pats būdamas autentišku, gali būti nuoširdus ir taip pasiekti rezultatų, kad bendras atsakymų ieškojimas yra svarbesnis už nurodymus, klausimai už atsakymus, o įtampa už komfortą – analogiškai kaip konsultavimo procese.
Skirmantas Rumševičius | UAB ,,Druskininkų viešbutis Pušynas“ direktorius
Modulis suteikė teorines ir praktines žinias kurias sėkmingai taikau profesinėje veikloje. Šio modulio metu įgytos žinios įgalino mane lengviau pasiekti užsibrėžtų profesinių tikslų, geriau pažinti save ir kitus. Atrastas ir identifikuotas, mano kaip vadovo stilius, padeda man atsirinkti tinkamus darbuotojus, kurti norimą organizacijos kultūrą ir spręsti tarpasmeninius santykius komandoje.
Jūratė Labeckienė | Veiklos architektė, Procesų valdymo ekspertė, Koučerė
Savo profesinėse srityse mes kasdieną tobulėjame, augame ir manome, jog tampame savo srities žinovais, ekspertais. Tačiau čia slypi ir nemažas pavojus tapti vienpusiais, įstrigusiais į tam tikrą kiekį metodikų, kurios puikiai veikė vienoje situacijoje, bet nebūtinai tiks ir veiks kitoje. Šis modulis paskatino praplėsti akiratį, kiekvienoje situacijoje pritaikyti ne vieną ir ne du analizės metodus, bei parinkti tinkamiausius sprendimus.
Šis modulis ženkliai prisidėjo prie mano profesinio tobulėjimo. Esu dėkinga visiems lektoriams, bei rekomenduoju šį modulį visiems vadovams, kurie siekia nuolatinio tobulėjimo.
Dėstytojai
Jei krizės poveikis įmonei yra vidutinis ar didelis, tenka greitai priiminėti sunkius sprendimus: kokius projektus stabdyti, nepaisant jau atliktų investicijų, o kokius naujus inicijuoti?
Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenimis, 50 000 šalies įmonių patyrė neigiamą poveikį dėl COVID-19. Tokiose situacijose tinkamas projektų portfelio optimizavimas gali tapti įmonės išgyvenimą lemiančiu veiksniu. Rinkai traukiantis tampa svarbu atsirinkti tas iniciatyvas, kurios organizacijai tikrai naudingos.
Projektų valdymo modulyje nagrinėjami visi organizacijos praktinės veiklos lygmenys:
Unikalus modulio turinys yra paremtas šiuolaikiniu požiūriu į projektų valdymo procesus ir jų tobulinimą vadovaujantis organizacijų strateginiais tikslais, o struktūra orientuota į žinių ir gebėjimų auginimą, studijuojant mokslines publikacijas, atliekant grupines užduotis ir pristatant jų rezultatus, diskutuojant bei kritiškai vertinant kolegų darbo rezultatus. Pasirinkusiųjų modulį laukia tiriamasis darbas – konsultacinis projektas, skirtas organizacijų projektinės veiklos tobulinimui.
Modulyje daugiausia dėmesio skiriama praktiniam žinių taikymui. Dauguma dėstytojų, kartu ir modulio vadovas, yra ir aktyvūs praktikai, vykdantys projektų, programų ar portfelių valdymą organizacijose.
Baigę modulį
Modulio vadovas | Dr. Saulius Šimkonis
Konsultantas, dėstytojas, turintis daugiau nei 20–ies metų patirtį projektų, programų ir portfelių valdymo srityje. S. Šimkonis yra pirmasis nacionalinis „IPMA“ atestuotojas Lietuvoje, turi „IPMA-A“, „Project Management Professional (PMP)“ ir „PRINCE2 Practitioner“, „Certified Scrum Master“, „Certified Scrum Product Owner“ sertifikatus.
Modestas Ropė | Perdavimo sistemų vadovas, BITĖS grupė
Modulį rekomenduoju tiems vadovams, kurie yra jau įgiję patirties atskirų projektų operatyviajame valdyme ir siekia efektyvinti visos įmonės strateginių ar padalinio projektų krepšelio valdymą. Modulis sužavėjo skirtingų dėstytojų įvairove ir modulio vadovo gebėjimu visą medžiagą sujungti į nuoseklią pažinimo grandinę. Daug dėmesio skiriama praktiniam žinių pritaikymui, projektų dalyvių rolių ir jų atsakomybių išgryninimui, rizikų vertinimui ir valdymui, komunikacijai ir bendradarbiavimo efektyvinimui su įmonės akcininkais bei projektų finansuotojais. Baigęs šį modulį įgijau žinių, kokius metodus taikyti vertinant planuojamo ar jau vykdomo projekto įtaką visos įmonės strateginei veiklai, taip pat išmokau nustatyti, aprašyti ir efektyvinti projekto valdymo procesus bei spręsti kylančias problemas įtraukiant platesnę komandą.
Simona Štuikytė | Intrum centrinių pokyčių vadovė
Modulis suformuoja profesionalų suvokimą apie projektinės veiklos vietą įmonės strategijos įgyvendinime. Tai visapusiškos žinios apie pasaulines projektų valdymo praktikas bei šių dienų tendencijas. Dėstytojai – ilgametę patirtį sukaupę profesionalai, iš kurių tikrai yra ko pasimokyti.
Jurgita Nikliauzaitė | UAB HELLA Lithuania gamybos inžinierė
Pagrindinės mano darbo užduotys – naujos gamybinės įrangos užsakymas ir instaliavimo organizavimas, priežiūra gamybos metu. Kasdieną tenka koordinuoti tarptautinės komandos darbą, komunikuoti su suinteresuotais asmenimis, koordinuoti projekto biudžetą, vertinti rizikas, projekto rodiklius. Džiaugiuosi galėdama kasdien pritaikyti modulyje įgytas žinias.
Dėstytojams pavyko surasti labai gerą balansą tarp teorinių žinių ir praktinio pritaikomumo.
Programos kodas
GRAI024
6
Course description
The course focuses on strategic aspects of implementing innovations through projects. Multiple learning formats are used throughout the course, including lectures, workshops, group work assignments and classroom presentations. During workshops, in an intensive group work environment students develop real-life innovation project plans. Results of the group work are discussed and presented in a predefined format. Learning process also includes analyzing and discussing contemporary innovation management practices described in academic and professional publications.
Course aims
The course is designed to develop the insights and skills necessary to critically analyze, assess and improve innovation-related project work in organizations. Upon successful completion of the course, students should have a solid understanding of contemporary innovation implementation management and its benefits for their professional career.
Learning outcomes
MNG163
The course covers both the operational (scope, time, cost, quality, human resources, communication, risk, procurement, stakeholders) and the strategic (organizational project management maturity, standards, PMO, portfolio) aspects of project management in organizations. Multiple learning formats are used throughout the course, including lectures, workshops, homework assignments and classroom presentations. During workshops, in an intensive group work environment students develop real-life project plans. Results of the group work are discussed and presented in a predefined format. Learning process also includes analyzing and discussing contemporary project management practices described in academic and professional publications.
Course aim
The course is designed to develop the insights and skills necessary to complete projects effectively, on time, and within budget. It also introduces students to organizational project management process, with special emphasis on its life cycle, and the tools used in managing and delivering projects. Upon successful completion of the course, students should have a solid understanding of contemporary project management and its benefits for their professional and personal life.
• Understand basic processes, models, roles and responsibilities of project management. • Develop project plans to ensure that project outcomes reflect an appropriate organisational strategy. • Assess the interaction between the various components of a project (scope, schedule, cost, and quality). • Choose and apply appropriate stakeholder management approach based upon categories of stakeholder characteristics. • Use leadership techniques for motivating project teams and developing leadership abilities. • Develop a workable project management approach that includes the typical steps, activities, and participant roles for a project life cycle. • Apply best practices of project “lessons learned” to ensure continuous improvement of project work.