Traukia technologijų ir startuolių pasaulis? Tuomet pasinerk į jį su šia programa. Ji sukurta drauge su lyderiaujančiu JAV technologijų universitetu Illinois Institute of Technology. Studijų metu išmoksi naujausius ir sėkmingiausius vadybos metodus, sužinosi, kaip gimsta inovacijos, išmoksi valdyti įvairaus dydžio projektus ir būsi pasiruošęs vadovauti technikų, inžinierių ar programuotojų komandai.
Baigęs studijas gebėsi spręsti šias problemas:
Kaip pagaminti produktą kokybiškiau ir pigiau už konkurentus?
Gamybos įmonės
Kaip panaudoti technologijas produkto gaminimo būdui modernizuoti?
Technologinės bendrovės
Kaip naujo produkto idėją paversti realybe?
Nuosavas verslas, startuoliai
Kaip nustatyti geriausius produktus, į kuriuos verta investuoti?
Investicinės bendrovės, konsultacijos
„Užsienio dėstytojai bei savo sričių profesionalai nagrinėja ir supažindina su šią dieną aktualiomis temomis bei įvykiais, kurie formuoja ir veikia ateities rinką. Studijų metu įgytos technologijų, vadybos ir ekonomikos žinios suteikia pranašumą ir karjeros perspektyvas bendradarbiaujant su skirtingų sričių specialistais.“
Viktorija Pogytė
ISM universiteto absolventė
projektų vadovė tarptautinėje baldų gamybos ir interjero dizaino sprendimus teikiančioje įmonėje „Fitsout“.
Šios programos absolventai dirba
Didžiausių Lietuvoje veikiančių užsienio kapitalo įmonių vadovai pagal suteikiamo išsilavinimo kokybę geriausiai vertina ISM Vadybos ir ekonomikos universitetą
2019 m. IV ketvirčio Lietuvos investuotojų pasitikėjimo indekso tyrimas
Pažintinė praktika didžiausiose tarptautinėse gamybinėse įmonėse!
Vizito metu:
Aplankysi inovatyvias Lietuvos gamybines įmones
Užmegsi naudingas pažintis su potencialiais darbdaviais
Susipažinsi su inovatyvių įmonių vidiniais procesais, valdymu ir inovacijomis
Vizitai bus organizuojami, jei leis pandeminė situacija.
„Praktikos metu studentai susipažins, kodėl BITĖ nuolat pelno TOP darbdavio įvertinimus, įsitikins, jog startuolio principus galima išlaikyti net ir turint daugiau nei 500 darbuotojų, ir prisidės prie realių projektų, kurių naudą jaučia šimtai tūkstančių BITĖS klientų.“
Pranas Kuisys
„Bitė Lietuva“ Vykdomasis direktorius
„Moody’s“ organizacijoje tikime, kad kultūra, kurioje vyrauja dalijimasis žiniomis ir patirtimis, padeda i mums siekti savo tikslo – padėti žmonėms priimti geresnius sprendimus. Mes didžiuojamės, kad esame įvairialypė komanda ir investavimą į bendruomenes, kuriose dirbame, laikome svarbiu prioritetu. Čia įdedame daug pastangų. Ir tikrai ne vien genami ambicijų pritraukti ir išlaikyti geriausius talentus ateityje. Bendradarbiaudami su ISM esame pasiryžę padėti jauniems lyderiams atskleisti visą savo potencialą.“
Mariano Andrade Gonzalez
„Moody’s” padalinio Lietuvoje vadovas
„Veržlioje ir nuolat besimokančioje „Versli Lietuva” komadoje turime ne vieną ISM alumną tiek verslumo ir eksporto skatinimo, tiek startuolių ekosistemos stiprinimo stityse. Kviesdami prisijungti prie „Verslios Lietuvos” sakome, kad jeigu trūks specifinių žinių – išmokysime, tačiau drąsą turi atsinešti, išmintį turi būti sukaupęs, o pasiaukojimą dirbti Lietuvai reikia turėti savo širdyje. Nekantraujame susipažinti ir dirbi su nauja ISM talentų karta!”.
Valdonė Ugianskienė
„Versli Lietuva“ personalo vadovė
„ISM studentai turi reikiamas savybes: moka analizuoti problemas, aiškiai dėsto mintis, moka dirbti su skaičiais, greitai mokosi, gerai bendrauja, yra proaktyvūs, nebijo atsakomybės. Turime ne vieną pavyzdį, kaip ISM studentas per savo karjerą „Civittoje“ nuo jauno analitiko tampa patyrusiu ekspertu, kurio analizes ir patarimus vertina įmonių ir organizacijų vadovybės.“
Justė Pačkauskaitė
„Civitta“ Vadovaujanti partnerė
„ISM studentus ir absolventus vertiname ne tik mes, bet ir mūsų klientai. Svarbios yra ir kompetencijos, ir asmeninės savybės. Verslo pagrindų supratimas, pozityvus požiūris, puiki anglų kalba, sugebėjimas spręsti skirtingas situacijas yra svarbiausi dalykai, kuriais dažniausiai pasižymi ISM studentai ir absolventai.“
Andrius Francas
„Alliance for Recruitment“ Partneris
„Geriausi talentai – mūsų įmonės koziris. Be stiprios komandos sunkiai būtume ten, kur esame dabar. Partnerystė su ISM yra svarbus žingsnis siekiant dalintis tiek turima mūsų sukaupta patirtimi auginant profesionalus, tiek juos vėliau įtraukiant į darbo rinką ir tampant mūsų kolegomis.“
Tomas Okmanas
Vienas „Tesonet“ įkūrėjų
„Vertiname ISM studentų ir absolventų profesinį paruošimą ir universalumą – jų turimos žinios yra aktualios, grįstos naujausiomis tarptautinėmis praktikomis ir lengvai pritaikomos realioms verslo problemoms spręsti. Džiaugiamės, kad pritraukiame energingus žmones, kurių noras tobulėti ir siekti geriausių rezultatų leidžia įgyvendinti ambicingiausias verslo idėjas.“
Monika Statulevičienė
„Ignitis grupė“ Darbdavio įvaizdžio ir talentų pritraukimo vadovė
„Mūsų grupėje veiklos yra visiems – ieškome ne tik inžinerinių studijų absolventų, bet didelį dėmesį skiriame ir projektų valdymo, finansų ar komunikacijos studijas pasirinkusiems jaunuoliams. Iniciatyvumas, kritinis mąstymas ir gebėjimas prisitaikyti greitai kintančioje aplinkoje – šios savybės mūsų organizacijoje yra būtinos, manau, tokias ir įgyja visi ISM studijuojantys žmonės.“
Vaidotas Misevičius
„Lietuvos geležinkelių“ Talentų valdymo skyriaus vadovas, ISM alumnas
„ISM studentai ir absolventai turi savo ypatybių ir išskirtinumų: jie drąsūs, pasitikintys, aktyvūs, atviri ir įvairiapusiški. Pasižymi erudicija ir žingeidumu. Jei ieškote darbuotojų, iš kurių tikitės ne tik elementaraus užduočių vykdymo, bet kūrybiškumo ir kompleksinio problemų sprendimo, nebijote inovacijų ir netradicinio požiūrio – jums turėtų būti pakeliui su ISM studentais ir absolventais.“
Rita Karavaitienė
„CV-Online“ Marketingo vadovė
„Jau keletą metų, ypač nuolat kintančioje verslo aplinkoje visame pasaulyje, mes ieškome darbuotojų, turinčių stiprias asmenines kompetencijas tokias kaip lankstumas, kūrybiškumas, gebėjimas prisitaikyti prie pokyčių ir lyderystė. Noras mokytis ir emocinis intelektas yra raktas į sėkmingą karjerą tiek SEB banke, tiek ir kitose organizacijose.“
Morta Grigaliūnaitė
„SEB banko“ Baltijos šalių talentų pritraukimo partnerė
„EY į savo komandą priima žmones, kurie yra smalsūs, gebantys dirbti komandoje ir įkvėpti kitus, turi tikslų, sugeba mąstyti plačiai bei susitelkti į detales, noriai ir drąsiai inicijuoja pokyčius. Per daugelį metų, bendradarbiaujant su ISM matome, kad ISM studentai pasižymi šiomis ir daugeliu kitų asmeninių savybių, kurios ugdomos šiame universitete per užsiėmimus, paskaitas ir įvairias papildomas studentams suteikiamas veiklas. Prisijungę prie EY, tokie studentai / absolventai labai greitai tobulėja, kyla karjeros laiptais bei tampa sėkmingi ir vertinami specialistai, vadovai, lyderiai“
Rasvydė Gustaitė
„EY“ Atrankų vadovė Lietuvoje
prev next
Bendra informacija
Mokymosi trukmė
3,5 m. + bakalauro darbas
Mokymosi kalba
Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis
Verslo vadybos bakalauras
Išskirtinė galimybė – dvigubas diplomas pirmaujančiose verslo mokyklose: KEDGE (# 31 European Business School Rankings, 2019 Financial Times) arba Ilinojaus technologijų institute (Top 25 in STEM Colleges of 2018, Forbes)
Studijų forma
Dalis studijų Lietuvoje, dalis – JAV arba Prancūzijoje
Universitetai – partneriai
vidutiniškai didesnis atlyginimas metai po studijų nei baigusių kitus LT universitetus
Vyriausybės strateginės analizės centro duomenys, ekonomikos, finansų, verslo ir vadybos krypčių studijos, 2017 m.
vidutinis absolventų atlyginimas „į rankas“ 2-3 m. po studijų baigimo
ISM absolventų apklausa, 2019 m.
absolventų rekomenduotų studijas draugams ar šeimos nariams
absolventų dirba pagal specialybę
dėstytojų iš užsienio
turi savo verslą
Rodyti daugiau Rodyti mažiau
Programos kodas
FUN126
Kreditai
6
Aim of the course
The purpose of this course is to provide an overall introduction and review of manufacturing processes, used equipment, and operation process capabilities, with a strong emphasis on product design, material, process, and equipment selection.
Learning outcomes
MNG152
The aim of this course is to familiarize students with the principal operational issues that confront managers, and provide students with language, concepts, and tools to deal with these issues in order to gain competitive advantage through operations. Also, this course aims to develop skills for modelling, analysis, and techniques for performance improvement of business processes.
MNG164
After completing the course, students should be able to explain the concepts of TQM, diagnose problems in quality improvement process, identify ethical and unethical behaviors in quality management, apply various quality improvement techniques, explain total quality implementation phases and list the steps that are associated with each phase, propose how business leaders might plan and execute quality management strategies to gain and sustain a competitive advantage in today’s global business arena and communicate why TQM is fundamental for all organizations
FUN118
Anotacija
Šio kurso turinys – matematinių modelių sudarymas ir analizė verslo, ekonomikos ir kitų socialinės bei politinės sferos sričių sprendimų priėmimo uždaviniams spręsti. Čia nagrinėjami kiekybiniai variantų atrankos, prognozavimo, optimizavimo, rizikos alternatyvų atrankos bei duomenų analizės metodai. Analizuojami pavyzdžiai apima daugelį veiklos sričių, kuriose kiekybinės analizės metodais grindžiamas veiklos alternatyvų pasirinkimas. Reikiami skaičiavimai atliekami kompiuterine skaičiuokle.
Dalyko tikslas
Šiuo kursu siekiama išlavinti:
• struktūrinės ir algoritminės veiklos valdymo elgsenos pagrindus; • problemos modelio sudarymo ir analizės įgūdžius: suformuluoti problemą kaip uždavinį, apibrėžti jo tikslus ir parametrus, parinkti ir sukurti tinkamą uždavinio modelį, perkelti jį į kompiuterinę skaičiuoklę ir kiekybiškai pagrįsti problemos sprendimo alternatyvas; • duomenų analizės įgūdžius; • kompiuterinių skaičiuoklių vartojimo įgūdžius.
Dalyko studijų siekiniai
• Gebėti sudaryti ekonomikos, finansų, verslo ir kitų socialinės sferos problemų matematinį modelį. • Gebėti pritaikyti tinkamus metodus matematiniam modeliui analizuoti, daryti kiekybiškai argumentuotas išvadas ir pasirinkti optimalią alternatyvą. • Gebėti matematinį modelį analizuoti kompiuterine skaičiuokle. • Gebėti kompiuterine skaičiuokle analizuoti didelius duomenų masyvus.
Dėstytojai
MNG211
At the end of the course students should have a well-described technology-based project in a format ready to submit for funding or present to the interested company.
MNG162
The course focuses on how to manage innovation in today’s competitive era and how firms should manage innovation-related activities at the strategic, organizational and managerial levels in order to sustain competitive advantage. After describing the concept of innovation and understanding why innovation is important for the competitiveness of the firm, the course will focus on three main areas: innovation strategy, organizational antecedents for innovation and the innovation management process.
1 metai
1 semestras
2 semestras
2 metai
3 metai
4 metai
MNG276
The course aim is to provide knowledge and skills for the students needed to understand the relationship between different manufacturing elements (materials selection, processing and manufacturing options, product design), that impact energy use, available resources, and the environment.
MNG278
Main aim of the course is to provide knowledge and skills for the future professionals for the analysis and improvement of the main company business processes for the achieving of the overall sustainability goals for the companies.
MNG277
The aim of the course is to provide knowledge about the advanced concepts and frameworks of purchasing and procurement management in the context of sustainable supply chain system, and to develop students’ analytical and decision-making skills related to procurement management.
MNG274
The main aim of the course is to provide knowledge and abilities for the students efficiently plan and develop strategies for the implementation of innovative Industry 4.0 technologies in the business, to satisfy growing needs for the sustainable management of the industrial processes.
MNG275
The aim of the course is to provide knowledge and skills to use emerging technologies (AI, Internet of Things, Data Analytics) for the improvement of manufacturing processes and creation of value for the companies.
MNG272
The main aim of the course is to provide knowledge and understanding of existing digital business models as well as changes introduced by the raise of digital economy and tools. The course also brings topics of beyond financial sustainability focusing attention on how business models frame and influence sustainability, equality, and circular economy.
MNG273
The main aim of the course is to prepare students for the change management issues related with digital transformation at the strategic and organizational levels in the context of sustainability needs. Students will be able to project and implement digital transformation changes to develop sustainable business practice.
MNG243
This course introduces students to supply chain management, with a particular focus on its global nature and its impact on sustainability. Key functional areas of supply chain management including sourcing and procurement, production and inventory maangement, transportation, warehousing and reverse logistics are covered in an integrated framework. The course also introduces students to supply chain performance measurement and risk management, and to the role of supply chain strategies in supporting business goals.
Supply Chain Management has eveolved into a critical business function. The aim of this course is to familiarise students with the fundamental concepts of supply chain activities and the decisions managers face in sourcing, planning, making and delivering their goods and services effectively and efficiently. The course provides students with the language, concepts, and tools to deliver value to stakeholders with sustainable supply chain actions.
MNG239
The course aims to introduce students to the main concepts of law, ethics, corporate social responsibility and sustainable development. The recent Global Financial Crisis and COVID-19 pandemic increased the spotlight on ethical matters and has raised the question of how the economic and social environment have to be designed in order to contribute to the needs of the society. Whereby the idea of self-regulation and corporate social responsibility plays an important role in Anglo-Saxon Countries, regulation by the state is emphasized more in the European Context. Most business representatives prefer the idea of strengthening the concept of Corporate Social Responsibility (CSR) as it shifts decision-making power from the state towards corporations. On the other hand, NGOs and representatives by the society favor a more active role by the government. The course will not follow any ideology but will discuss various approaches. Moreover, a focus will be put on the stakeholder theory – the role of employees, consumers and society in a globalized World.
MNG213
15
Course annotation
Any organisation can be viewed as a business process that transforms inputs into outputs to satisfy customer needs by providing them what they want, when they want it, and where they want it at a price they are willing to pay. Theoretically, satisfying all these requirements would mean developing, producing, and delivering individually customised products of the highest quality, in the shortest time, and at the lowest cost. In practice, given the organisational capabilities and constraints, trade-offs must be considered, expressed in terms of product (or product portfolio) attributes – cost, quality, variety, and response time. Competition forces organisations to improve their process capabilities to strengthen the product attributes in order to become better than their competitors or to push operational frontier further. Hence, the internship aims to develop the ability of students to diagnose the gap between the product attributes and process capabilities and, secondly, to identify the root causes of the gap and, finally, to determine the possible ways of bridging the gap.
Objectives of the course
FUN119
3
The overall objective of this course is to introduce students to relational database management and equip them with practical knowledge of SQL query language, reports, and capabilities for further data analysis.
MNG214
Final Bachelor Thesis (FBT) is independently prepared thesis which summarises the knowledge, abilities, and skills acquired during the studies and serves as substantiation of the business management qualification awarded. In terms of content and analysis methods, FBT unite, both directly and indirectly, the subject matters of different academic subjects into a totality. The FBT should address topical problem of an industrial organisation, where the “problem” is understood as the pursuit of the strategic goal of the organisation.
FBT is prepared during the 8th semester of studies and grants 12 ECTS credits. Thesis may be prepared in English.
HUM108
The course aims at providing training in the principles of academic writing and presentations. The syllabus is a combination of theoretical knowledge and practical skills. By the end of this course, the students will be able to understand the core concepts and requirements of writing academic texts and apply the requirements in writing course assignments, and giving presentations.
FUN114
THE AIM OF THE COURSE
This course aims to develop skills for mathematical modelling of basic economic, financial, managerial and engineering problems.
FUN107
The goal of the course is to provide students with the theoretical knowledge and practical skills necessary for the analysis of economic and political data. At the end of the course the students should be able to identify and apply the key methods of data analysis, carry out the analysis using specialized software, and to interpret the results.
FIN101
The aim of this course is to provide knowledge and practical skills required to understand and analyze the financial information of a company. The course adopts a decision-maker perspective of accounting by emphasizing the relation between accounting data and the underlying economic events that generated them. The course focuses initially on how to record economic events in the accounting records and how to prepare and interpret the primary financial statements that summarize a firm’s economic transactions.
MNG103
To provide students the fundamental knowledge of current marketing theory and to put backgrounds for market oriented thinking, both strategically as well as tactically. It also aims to train skills in analysing business situations, written and oral presentations. the course is that students will be able to analyze various business situations.
This is a practical course dealing with the mathematical models supporting decision making in various fields of social sciences and practical environment, i.e. management, economics, and politics. In particular, what-if analysis, forecasting, optimization and multi-criteria decision making are dealt in the course. Computer spreadsheets are used all over the course.
MNG107
During this course students will address the key themes of the subject material as well as ethical dilemmas in organizations via theoretical study discussions in seminars. Organizational behavior module will be analyzed and discussed in three levels: individual, group, and organization. At individual level the elements of personality, social perception, learning, motivation and attitudes, theories and their application possibilities in the management of our own and other people’s working behavior will be analyzed. At group and organizational levels, the processes occurring in workgroup that influence the relationships of group members and their work results, personal and organizational means of improving group performance will be discussed. The last part is dedicated to show relations between organizational behavior and human resource management practices.
FUN111
The aim of the course is to examine modern IT problems which managers and specialists face at their workplace. Lots of attention is paid to the IT place in enterprise context, as well as IT added value to business and to the unity of an organization and information technologies (systems) it uses.
FIN114
The course objective is to introduce students to the main elements, methods and principles of finance. It will provide basic knowledge and skills applicable to personal and managerial finance. Course starts with the general overview of finance, introduces to financial concepts, instruments, and techniques used in financial decision making. The first part of the course focuses on basic financial data, financial statements, cash flow, also main financial concepts as time value of money, risk and return, interest rates. The second part of the course deals with financial management.
MNG109
Strategic Management course focuses on the concept of strategy development and implementation by exploring the functions and nature of general management. Strategic management concepts and techniques are studied. The course serves as an opportunity to develop skills for strategic thinking and analysis, understanding of the major strategic problems of an organization, formulating business level strategies. The pedagogical approach includes lectures, computer simulation, practices, group and individual work by students.
This course integrates all the knowledge acquired from various functional courses, coupled with new strategic management techniques learned, to chart the future direction of different organizations into a coherent view of an organisation. As such it requires the use of materials and knowledge gained during previous studies various disciplines of management.
MNG163
The course is designed to develop the insights and skills necessary to complete projects effectively, on time, and within budget. It also introduces students to organizational project management process, with special emphasis on its life cycle, and the tools used in managing and delivering projects. Upon successful completion of the course, students should have a solid understanding of contemporary project management and its benefits for their professional and personal life.
ECO101
The course should teach an analytical approach to the functioning of the market mechanism, economic behavior of market participants, market environment impact on competition, and business strategies. Students should acquire the skills and the ability to apply microeconomic analysis and optimization methods to a large variety of economic problems.
• Understand the main theories in microeconomics. • Analyze and model microeconomic phenomena. • Evaluate governmental policy as it relates to microeconomics. • Graphically model microeconomic situations. • Relate real economic experiences to theory. • Identify economic situations at the firm and personal level. • Develop researching skills.
ECO102
This is a course in intermediate macroeconomics, designated for students with knowledge in basic economics. Its objective is to present theoretical knowledge and practical skills required for studying the overall economic structure of a country. Students will know how to analyze the most important macroeconomic phenomena, and the impact of governmental macroeconomic policies on participants in the economy. This course trains skills in comprehension and analysis of macroeconomics policies.
• Understand the main theories in macroeconomics. • Analyze and model macroeconomic phenomena. • Evaluate governmental fiscal and monetary policy. • Graphically model macroeconomic situations. • Relate real economic experiences to theory. • Identify economic situations at the national and global level. • Develop researching skills.
MNG101
This is an introductory course of basic micro- and macroeconomic concepts, as well as of fundamentals of management theory. Topics include supply and demand theories, market structures/ factors, the determinants of business strategy and various aspects business organization. The course will have a focus on international economics and global business behavior. It will stress on preparing students for a successful career, using economic and business concepts in a market-oriented society. It shall also serve as a foundation upon which students can build advanced studies in economics. The objective of Principles of Economics for Business and Management syllabus is to provide students with a basic understanding of how the economy as a whole works. The participants shall be exposed to basic economic concepts, to gain a framework for viewing and interpreting the economic and business world around them. This course acts as prerequisite for the Microeconomic and Macroeconomic courses.
• Define and explain how basic concepts of microeconomics (such as elasticity, scarcity or choice) can be used to explain the behaviour of individuals, household or firms. • Represent supply and demand, in graphical form, including the downward/upward slope of the curves and what shifts/moves along the curves. • To understand the importance of market structures, on the question of the stability and failure of markets. • Describe and explain how basic macroeconomic policies (such as fiscal or monetary) can be used to analyse the economy as a whole. • Explain basic management, business and marketing principles to be able to continue studies on a higher level. • To understand the role of PESTLE factors on the SWOT of corporations, in the domestic and the international business environment.
HUM165
Futures Thinking is a multidisciplinary method for thinking constructively and creatively about the future, starting from the assumption that the future is not something that will happen to us tomorrow but is being created by us today. Students will be introduced to the major changes that will occur in the next 10, 20 or more years, including global warming, inequality, global health, the future of work, among others. In each area, students will undertand how experts have created scenarios to cope with uncertainty, identify dynamics, develop policy choices, assess alternatives, and ultimately, make decisions. Students will be immersed in Futures Thinking through discussing and debating influential reports – for example, by the Intergovernmental Panel on Climate Change, the OECD, the World Health Organisation, and McKinsey Global Institute. Students will then work collaboratively to assess the potential local impact of these global trends and evaluate local examples of Futures Thinking.
HUM164
To reach excellence as a student and as a (future) leader, it is not only necessary to develop hard skills, but also to master soft skills through which we can develop and improve ourselves, and our relationships with others. Taking on an explicit psychological perspective, this course aims to provide students with the necessary theoretical knowhow and practical tools that should enable them to both understand and apply pathways to (inter)personal, and intellectual success and to emotional flourishing. Topics that will be covered are: “self and personality”, “creativity”, “critical thinking”, “self-presentation” and “self-branding”. At the end of this course students are expected to have become acquainted with and have mastered/applied a range of soft skills that are quintessential for personal development and that are valued by, and sought after by employers.
MNG246
Our warming planet is transforming the natural world and our societies, and it is doing so in alarming ways. To understand climate change, we need to acknowledge its many aspects and study it in a holistic, multidisciplinary way. Accordingly, this course aims to address the climate change issue in a collaborative way by bringing together the perspectives of all of ISM’s undergraduate study programmes – communications, management, technology, finance, politics, and economics. We will address several important questions: what is the basic science behind climate change? What are the sources of emissions? What are scientists predicting about the changes in climate? What will the impact be on human well-being and the natural world? How might climate change affect Europe and specifically Lithuania and the Baltic region? Do we have moral obligations to the planet and to future generations? How can we effectively communicate these issues to the public and mobilise climate action? What technologies exist, or might be invented, to slow climate change? Is sustainable development possible? What can we do individually, locally, and in business settings.
MNG270
International business is as old as the world. However, free trade has increased since the 1980s. Trade tariffs were eliminated, China reformed its economy, and the Internet made communication easier. It led to globalisation and more international business. Hence, international business is affected by political economic and technological developments. From a western society perspective, the production of goods and services was transferred to other continents. Most firms started outsourcing non-core activities leading to more complex, transcontinental business relations characterised by multi-cultural business relationships. Soon, technological developments will change international business when the autonomisation of production processes, 3D printing and cyber-physical systems take over. The Covid pandemic and the Suez Canal blockade have shown the need to mitigate supply chain risk and strengthen resilience. Production will partly return to Europe. This course focuses on international business trends, barriers and enablers, and establishing international business relationships.
MNG236
To provide students the fundamental knowledge of corporate communication and brand management principles by evoking goal-oriented thinking that combines creativity and analytical skills.
MNG228
To provide students the fundamental knowledge of B2B concepts and techniques; to enable students to identify key problems in a complex, competitive situation. The major responsibility of students in this course to make rational marketing decisions and present well supported recommendations for future action while justifying them through oral and written communication.
MNG225
This course aims to provide the student with a supervised experience that involves gaining special expertise in a specific area of interest, to analyse in-depth a topic in economics, politics or management that is only broadly covered in the general curriculum.
Learning outcomes:
Eigirdas Žemaitis
Tvarių procesų ir technologijų vadyba programos vadovas
Studijų kaina
Kreditų skaičius
210
Semestro kaina
2640 €
Semestro kaina su valstybės studijų stipendija
1326 €
Pagalba finansuojant studijas
Pilnai finansuojamos studijos stojantiems į pirmą kursą
Dalinai finansuojamos studijos stojantiems į pirmą kursą
Paskola lengvatinėmis sąlygomis – už studijas mokėk tik po baigimo
Stojantiems ir studijuojantiems
Studijuojantiems
Atvykite į susitikimą ir mes jums padėsime suprasti, kaip gauti maksimalų finansavimą
D. Butrimaitė ir M. Tutlytė, Šveicarija
Universiteto dėstytojai reikalauja ypatingo susikoncentravimo į asmeninį bei profesinį tobulėjimą, mokytis reikia daug, tačiau kartu, specialiai mainų studentams, yra organizuojamos slidinėjimo kelionės, išvykos į svečias šalis, festivaliai. Mainų studentai čia yra išties mylimi.
Visos patirtys
Mariam Davituri, Kolorado valstija, JAV
Tarptautinių mainų programos galimybės yra viena svarbiausių patirčių, kurios studentai neturėtų praleisti. Buvau išrinkta dvišaliams mainams Kolorado valstijoje, JAV, ir turėjau puikią galimybę plėsti savo žinias ir kultūrų įvairovę.
Simona Rybakovaitė, Australija
Mainų programa Australijoje – geriausia, kas nutiko per visą mano gyvenimą: susipažinau su begalę skirtingų žmonių su kuriais iki šiol palaikau labai artimą ryšį, pamačiau nuostabią Australijos gamtą, miestus ir susipažinau su jų kultūra. Dalyvavau įsimintinuose vakarėliuose ir festivaliuose, kurie atrodo, kad vyksta tik TV ekrane!
Ugnė Kerševičiūtė, Pietų Korėja
Gyvenimas toli nuo sau artimos aplinkos gali padaryti milžinišką įtaką, kadangi neretai tenka išlipti iš komforto zonos, pavyzdžiui Seulo gyventojai ganėtinai uždari, angliškai kalba retas, tad pradėjau mokytis korėjiečių kalbos. Studijų metu susipažinau su žmonėmis iš įvairių šalių, keliavau po aplinkines Pietryčių Azijos šalis, pradėjau labiau pasitikėti savimi, nebebijau iššūkių.
Po studijų gebėsite
Paaiškinti, kodėl vieniems gamintojams pasiseka, o kitiems ne
Paaiškinti
Tobulinti produkto gamybos būdą
Tobulinti
Taikyti technologijas, kad produktai būtų efektyvesni
Taikyti
Prognozuoti tendencijas, vyrausiančias gaminamų prekių rinkoje
Prognozuoti
Vystyti vadybinius sprendimus, padėsiančius sunkumus patiriančiam gamintojui įvykdyti transformaciją
Vystyti
Pagrindinis priėmimas: ?
Šiuo metu vyksta priėmimas
:
Martynas Venclavičius
Tvarių procesų ir technologijų vadyba programos studentas
*protected email*
Kitos bakalauro studijų programos
Suprasi ir analizuosi ekonomikos procesus visais lygiais – nuo vartotojo elgsenos iki pasaulinių ekonomikos tendencijų. Studijos tau atvers kelią į bankus, tarptautines investicinės, audito, draudimo bendroves bei ministerijas.
Dėstytojai iš garsiausių Amerikos ir Europos universitetų padės tau suprasti, kokią įtaką viena kitai daro ekonomika, politika ir verslas. Po mokslų tavęs lauks analitiko, vadovo arba mokslininko karjera.
Tapk finansų ekspertu! Įgysi įgūdžius, atliepiančius technologinius pokyčius ir pasaulinės rinkos tendencijas. Būsi geidžiamas ekspertas bet kurioje pasaulio šalyje bei įmonėje.
Gausi stiprius vadybos pagrindus, lavinsi analitinius gebėjimus ir spręsi realias problemas, su kuriomis susiduria įmonės. Įsigilinsi į rinkodarą, žmogiškuosius išteklius, finansus ir procesus.
Susipažinsi su pasaulio ekonomika, politinių lyderių sprendimais ir jų poveikiu ekonomikai bei verslo procesams. Pasiruoši karjerai tarptautinėse kompanijose komunikacijos, viešųjų ryšių, pardavimų, personalo pozicijose.
Asmenybės ir karjeros vystymas (HUM164)
Duomenų gavybos metodai verslo analitikai (IT101)
Dirbtinis intelektas (IT102)
Finansų pagrindai (FIN114, EN)
Formalioji logika (FUN133, LT)
Programavimas (IT103)
Tarptautinė ekonomika ir prekyba (ECO121)
Valstybės finansai (FIN104)
Statistinė duomenų analizė (FUN107, E, EP, F)
Politinė ekonomija (POL138)
Organizacijų ekonomika (ECO107)
Mikroekonomika (ECO101, F, EP, SPTM)
Matematiniai metodai ekonomikoje (FUN105, LT)
Matematinė analizė (FUN101, LT)
Makroekonomika II (ECO129)
Kiekybiniai sprendimų metodai (FUN118, LT)
Gerovės ekonomika (ECO122)
Finansų rinkos ir institucijos (FIN105)
Ekonominių teorijų istorija (ECO103)
Ekonominis prognozavimas (ECO108)
Ekonomikos, verslo ir vadybos pagrindai (MNG101)
Ekonometrija (ECO105)
Diskrečioji matematika (FUN103, LT)
Bakalauro baigiamasis darbas (ECO116)
Akademinių darbų rašymas ir pristatymas (HUM108, LT)
Globalūs iššūkiai ir ateities mąstymas (HUM165)
Simuliacijų kūrimas ir taikymas (POL142)
Taikomoji žaidimų teorija: politikos ir verslo modeliavimas (POL121)
Akademinių darbų rašymas ir pristatymas (HUM108, EN)
Formalioji logika (FUN133, EN)
Praktika (POL116)
Matematiniai metodai ekonomikoje (FUN105, EN)
Matematinė analizė (FUN101, EN)
Kiekybiniai sprendimų metodai (FUN118, EN)
Diskrečioji matematika (FUN122)
Bakalauro baigiamasis darbas (POL117)
Lyginamoji politika (POL103)
Tarptautiniai santykiai (POL104)
Politinių idėjų istorija (POL137)
Politikos įvadas (POL101)
Socialinių tyrimų metodai (FUN108)
Bendrovių valdysena ir verslo teisė (MNG240)
Finansų ir verslo etika (MNG237)
Praktika (FIN119)
Mikroekonomika (ECO101, E, VVR)
Makroekonomika (ECO102)
Įmonių finansai (FIN117)
Finansų apskaita (FIN101, EN)
Finansų apskaita II (FIN118)
Diskrečioji matematika (FUN103, EN)
Bakalauro baigiamasis darbas (FIN120)
Valdymo apskaita (FIN103, EN)
Strateginis valdymas (MNG109)
Asmeniniai finansai (FIN115)
Investicijų valdymas (FIN107)
Reklama ir pardavimų skatinimas (MNG245)
Klientų santykių valdymas (MNG244)
Neurorinkodara (MNG238)
Globalios tiekimo grandinės valdymas (MNG243)
Verslo etika ir tvarumas (MNG239)
Loginė argumentacija (MNG241)
Praktika (MNG144)
Bakalauro baigiamasis darbas (MNG120)
Statistinė duomenų analizė (FUN107, TVK, ITV, VVA)
Rinkodaros principai (MNG103)
Verslo tyrimų metodai (MNG165)
Skaitmeninė rinkodara (MNG234)
Organizacijų elgsena (MNG107)
E-komercija (MNG154)
Finansų pagrindai (FIN114)
Finansų apskaita (FIN101, LT)
Komunikacijos teorijos (MNG242)
Taikomoji matematika socialiniuose moksluose (FUN114, EN)
Praktika (MNG155)
Mikroekonomika (ECO101, TVK)
Makroekonomika (ECO102, TVK)
Bakalauro baigiamasis darbas (MNG157)
Tarptautinės derybos (MNG173)
Tarptautinė verslo komunikacija (MNG140)
Tarptautinė rinkodara (MNG124)
B2B rinkodara (MNG228)
Praktika (MNG213)
Duomenų valdymas (FUN119, EN)
Bakalauro baigiamasis darbas (MNG214)
Technologinis projektas (MNG211)
Inovacijų valdymas (MNG162)
Gamybos technologijų pagrindai (FUN126)
Makroekonomika (ECO102, VVA, SPTM)